Gebruikersaccounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jalo

Helpmijlpaal 25k
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
93
Hallo, mijn c: schijf loopt behoorlijk vol, nu heb ik gelezen dat dit ook kan komen doordat er meerdere gebruikersaccounts zijn. Ik heb dit nagekeken en ik zie dat er 3 accounts zijn nl.: all users (groot 115Mb), all users.WINDOWS (groot 495Mb) en mijn eigen account (groot 4,86Gb). Kan ik hier gewoon 1 account van maken, bijv. gewoon de all users gebruiken? Of de andere users weghalen en dan alleen die van mij gebruiken? En wat gebeurt er dan met alles wat in mijn eigen account staat? De computer start op waarbij ik mezelf moet aanmelden met wachtwoord en dan kom ik dus meteen in mijn eigen account. BIJNA alle programma's heb ik ook in die account gedownload, wat er al opstond (via een kennis gekocht) zal wel bij de andere users staan denk ik. Wat kan ik nu het beste doen? Ik weet niet welke programma's van welke account de pc allemaal nodig heeft om goed te draaien.

Ik heb ook een extra harde schijf erin zitten. Die zal wel op all users ofzo staan denk ik. Net als andere standaard progjes.

Ik kom er zelf dus niet uit. En durf ook niet zomaar iets te doen. Alvast bedankt.
 
Hoi,
als antwoord op je vraag in het kort het volgende:
de accounts "all users" & "default user" hebben met rechten, beveiliging en instellingen v.d. accounts van je OS te maken. Deze accounts zitten standaard in het OS en kun je niet samenvoegen tot 1 account. Deze accountsverwijzigingen zijn ook aanwezig in het register. Die 115 MB en die 495 MB gaan je écht niet redden wat betreft schijfruimte. Wat wel een optie is om "Mijn Documenten" te verplaatsen naar je andere schijf.Maak eersteen map aan op die schijf, klik rechts op mijn documenten>kies eigenschappen en verplaats de doellocatie naar die map op je andere schijf.
Voer (indien nodig) hetzelfde uit met mijn afbeeldingen,mijn muziek,mijn video's.
Kijk voor een uitgebreide uitleg ook hier en hier
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, hier lag het niet aan. Dit had ik al gedaan.
 
Hoe groot is je C: totaal?
Helaas, hier lag het niet aan. Dit had ik al gedaan.
Als je wat meer info geeft kunnen we je wellicht beter/sneller helpen.
 
Laatst bewerkt:
CCleaner ruimt ook nog wel is op, bij een vriend was dat laatst 29 GB.
 
Mijn c: schijf is 16,8gb en ik heb nu nog 3,42 over. Ik wilde een dvd branden, maar vanwege te weinig ruimte op de c: schijf ging dit niet lukken. Ccleaner gebruik ik regelmatig. Ik ga nu even op de sites kijken die jullie opgegeven hebben. Wie weet kom ik er verder mee.
 
O bah is natuurlijk weer in het engels :shocked:. Dit gaat weer even duren duzzzzzz :(
 
Ik ben op beide sites geweest. Van die Jam snap ik niks. Toen ben ik op Windirstat gaan kijken, maar werd mij aangeraden om RegistryBooster te laten checken. Dit dus gedaan, maar nu staat er dat er 538 fouten gevonden zijn. Terwijl ik nu bij Ccleaner maar 2 problemen kan vinden. Wat is nu wijsheid???
 
Mijn c: schijf is 16,8gb
Dat is wel heel weinig ruimte voor een C: in principe kan het wel maar dan ben je constant bezig met opruimen en ruimte vrijmaken zoals nu.
RegistryBooster ruimt je schijf niet op, mijn ervaring (uit mijn experimenteerfase) is dat het programma meer kwaad dan goed doet voor je register. Dat in tegenstelling tot Ccleaner die dat wél veilig doet. Die 538 fouten moet je maar met een korreltje zout nemen als dat écht zo was dan kreeg je de ene foutmelding na de andere.
WinDirStat geeft alleen maar een overzicht waar wat zich op de schijf bevindt, zodoende kun je snel localiseren waar zich een bestand bevindt dat veel schijfruimte inneemt en evt. d.m.v. het programma opruimen.
Is de mogelijkheid aanwezig om je C: groter maken? Zeg 25 GB?
 
Ik zou niet weten hoe ???? Heb je tips hiervoor? Ik heb wel een 2e harde schijf erin zitten (mijn d: schijf) van 17,2 Gb waarvan ik nog 8,73 Gb ruimte over heb. Zover als mogelijk was heb ik veel programma's op mijn d: schijf gezet. Ik zou niet weten wat ik allemaal van mijn c: schijf kan verwijderen zonder dat het schade oplevert.
 
Een andere optie is een nieuwe grotere harde schijf te kopen en Windows daar opnieuw op te installeren dan ben je meteen v.h. ruimteprobleem verlost,want als ik het goed begrijp ben je met een schijf bezig van 40 GB die waarschinlijk 5400 rpm is. Voor +/- €40 heb je tegenwoordig een 500 GB 7200 rpm schijf. Ik weet niet wat voor een soort pc je hebt maar ik zou er zeker eens over nadenken.
 
Als ik het zo allemaal lees, lijkt me dit inderdaad een goede optie. Ga me erin verdiepen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan