Gebruikersaccounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Helppp.

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn gebruikersaccount.
een tijd terug had ik de naam van mijn account gewijzigd en sinds dien kon ik geen programma's etc meer installeren zonder dat ik ze 'als administrator' uitvoerde.
deed ik dat niet, kreeg ik een error code. dat was bij elk programma weer anders. (is nu nog steeds het geval)

Maar nu heb ik bij gebruikersaccount een extra account dat Administrator is.
Volgens gebruikersaccount beheer is mijn eigen account ook admin. Daardoor zou ik dat andere account moeten kunnen verwijderen, maar dat wil niet..
Ik heb alleen de optie's, naam- wachtwoord -afbeelding wijzigen en ouderlijk toezicht activeren.
Heeft iemand een idee hoe ik van dit account af kom en mijn eigen account weer kan gebruiken zonder error's ?
:D

Daar kan ik kort en krachtig antwoord op geven.

Dat kan NIET.

PS: het heeft ook niets te maken met je probleem btw.

PPS: het is slim om daar een moeilijk wachtwoord op te zetten zodat niemand zomaar in de pc kan.
Je kan namelijk bij dit (onbeschermde) account komen door in de veilige modus op te starten.

De manier waarop je het beschrijft (de naam: Administrator), duid erop dat je de administrator account bedoeld die door windows zelf wordt aangemaakt (zit ingebakken).

Deze account is meestal verborgen (vandaar "hij was er eerst niet"), de account is verborgen omdat daar geen UAC op zit (dat irritante schermpje wat steeds ja/nee keuze geeft als je iets opent).

Wat jij (of een programma O.i.d) hebt gedaan is deze account "activeren" (dus niet maken). En als gevolg zal je deze moeten(dat wil je altans) weer "De-activeren" (dus niet compleet verwijderen).

Dat kan als volgt:

• Open local users and groups (C:\Windows\System32\lusrmgr.msc)
  • Klik links op "users"
  • Klik met de rechtermuisknop in het midden van het venster op "Administrator" en kies voor properties(eigenschappen)
  • Vink "Account is disabled" weer aan.

Wat je probleem waarschijnlijk geheel oplost is het uitschakelen van de UAC.

Hoe dat moet kan je lezen in het volgende artikel: http://mi-soft.nl/2012/windows7uac-uitschakelen/

of je kijkt deze bijbehorende(bij het artikel) video:
[video=youtube;KA7t3GnC76I]http://www.youtube.com/watch?v=KA7t3GnC76I&feature=player_embedded[/video]

[edit]De foutmelding die je bij al je programma's kreeg was waarschijnlijk een "Ik heb geen rechten HELP!" melding, ofwel een melding die zegt dat het programma admin rechten nodig heeft om te werken (schrijven op de C: schijf bijvoorbeeld), dit loste je vervolgens op door het programma als administrator (de ingebakken) account uit te voeren. [/edit]

Laatst bewerkt:
Oke! Dat is duidelijk.
Maar ik snap dan niet waarom dit account er opeens bij staat. Bij het installeren van mijn pc had ik enkel mijn eigen, en dus ook admin, account. Later omdat het veranderen van mijn account naam fout was gegaan een nieuw account aangemaakt wat ook admin was. Misschien kan ik via daar mij *account weer omtoveren maar helaas. En even heel simpel gedacht: 'wat je maakt, kan je ook verwijderen'.*
Waarom kan dat in dit geval niet?*

En heb je ook enig idee hoe het kan dat ik alsmaar die error's krijg?

Bijvoorbeeld:*
ik open een programma, in dit geval het programma van logitech's draadloze keyboards en muizen. Ik krijg een popup dat er een update is dus ik klik daar op. Alles gaat prima totdat ik bij het punt kom, downloaden voltooit, klik op installeren. Als ik op installeren klik krijg ik een error, deze is elke keer anders maar wel komt er steeds in terug 'kan geen toegang krijgen tot *:\*\*\*het bestand*'. Als ik dan naar die directory ga en het bestand 'als admin' open, gaat de installatie gewoon prima.
Dit doet zich voor sinds ik simpelweg de naam van mijn account heb veranderd. Daarna heb ik hem nog een paar keer veranderd om te kijken of dat hielp, ook naar de oorspronkelijke naam.

Dat vorige bericht was niet zo duidelijk vandaar een nieuwe post, maar ik zie al dat je gereageerd hebt!
Dat account uitschakelen zal ik morgen proberen, maar dat lost denk ik niet het probleem op met 'error's'
Wat jij voorsteld UAC uitschakelen, werkt helaas ook niet, heb ik al meerdere malen geprobeerd.
Helemaal uit, helemaal aan, maar niks helpt :(
Bovendien vind ik die optie wel handig, niet ongemerkt wijzigen aan je systeem zonder toestemming!

Dat je het handig vind is top, je bent echter wel een van de weinigen (ik ben het wel ermee eens dat het handig is).

Maar ik snap dan niet waarom dit account er opeens bij staat. Bij het installeren van mijn pc had ik enkel mijn eigen, en dus ook admin, account. Later omdat het veranderen van mijn account naam fout was gegaan een nieuw account aangemaakt wat ook admin was. Misschien kan ik via daar mij *account weer omtoveren maar helaas. En even heel simpel gedacht: 'wat je maakt, kan je ook verwijderen'.*
Waarom kan dat in dit geval niet?*

Dit klopt meestal, maar in dit geval is "Microsoft", degene die de account maakt & dus ook zou moeten verwijderen (even heel dom geformuleerd).
Ik snap dat er wat verwarring kan zijn omdat jijzelf ook "admin" accounts kan aanmaken.

ik open een programma, in dit geval het programma van logitech's draadloze keyboards en muizen. Ik krijg een popup dat er een update is dus ik klik daar op. Alles gaat prima totdat ik bij het punt kom, downloaden voltooit, klik op installeren. Als ik op installeren klik krijg ik een error, deze is elke keer anders maar wel komt er steeds in terug 'kan geen toegang krijgen tot *:\*\*\*het bestand*'. Als ik dan naar die directory ga en het bestand 'als admin' open, gaat de installatie gewoon prima.

Ieder programma geeft een andere fout omdat de maker van zo'n programma de fout zelf mag intikken, vandaar de "verschillende" berichten.
Echter is de kern van elk bericht hetzelfde "niet genoeg toestemming".
In het voorbeeld dat je zelf geeft zegt de software kan geen toegang krijgen tot *:\*\*\*het bestand*', en dat is precies wat er mis is. Er is niet genoeg toestemming om een bepaald bestand te benaderen (op de C:\ schijf bijv.).

Dat account uitschakelen zal ik morgen proberen, maar dat lost denk ik niet het probleem op met 'error's'

Je zou natuurlijk kunnen proberen jouw account van de admin status af te zetten, en vervolgens er weer een admin account van te maken.

Wat je ook kan doen is hetvolgende commando in het command prompt zetten: net localgroup administrators USERNAME /add
dat zal je account aan de groep "administrators" toevoegen en zou de account volledige rechten moeten geven.

Rick, hartstikke bedankt voor je hulp! Stuk duidelijker allemaal :)
Ik zal morgen na school is kijken of ik het voor elkaar kan krijgen!
Duik nu m'n bed in, nog een goeienacht, of ochtend, wat je maar wil haha.

Groetjes!

Rick.. helaas. Ik heb het commando "net localgroup administrators USERNAME /add" uitgevoerd (als admin natuurlijk), maar nog steeds krijg ik meldingen :(

Hoi,
als je van het andere account af wilt doe dan het volgende via de prompt als admin: net user administrator /active:no
Zorg wel dat je eerst adminrechten hebt op dat andere account!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan