gebruikersnaam onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dombo32

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2003
Berichten
88
Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen het zit zo ik kon altijd mijn gebruikersnaam laten onthouden dus als mijn dochtertje wilde spelen hoefde ze alleen maar een wachtwoord in te geven maar dat lukt nu niet meer,
Hoe kan ik de pc instellen zodat hij als ik op de balk klikt de gebruikersnaam laat zien.

gr dombo32
 
Info

Geef ff wat meer info,wat bedoel je precies?
Bedoel je spelletjes on-line? Wachtwoord in internet explorer.
Of 't wachtwoord in Windows?
 
Als ik op een site geweest ben en geregistreerd ben klikte ik normaal op het vakje inloggen en mijn naam verscheen nu moet ik hem telkens opnieuw in tikken.
Ik heb xp erop staan.

gr dombo32
 
@dombo32

Ik denk dat je dochter heeft je tijdelijke internet bestanden (incl je cookies en opgeslagen wachtwoorden) heeft gewist. Meestal kun je dat weer opnieuw opslaan door 1 keer je inlognaam in te geven en vervolgens ergens "mijn gebruikersnaam onthouden" aan te vinken en dan in te loggen. Zo heb je het neem ik aan de eerste keer ook gedaan. Als je een duidelijkere uitleg wil moet je even doorgeven welke internetsite het betreft.

Het kan overigens ook zijn dat er een instelling in Internet Explorer(ik neem aan dat je deze browser gebruikt) is gemaakt die zegt dat elke keer wanneer je internet explorer sluit je tijdelijke bestanden(en dus ook wachtwoorden) gewist moeten worden. Deze optie staat onder extra - Internetopties. Dan bij browsegeschiedenis kies je voor "instellingen", deze moet op "automatisch" staan.

suc6:thumb:
 
Ja klopt hij staat op automatsch maar als ik bv bij hyves mijn gebruikersnaam heb ingevuld en daarna uitlogt en zeg maar daarna weer inlog dan als ik er op klik geen naam tevoorschijn komt en toch opnieuw moet ingeven.

gr dombo32
 
Bij Hyves kun je naast je inlognaam het vinkje aanzetten bij "onthoud mij". Dit moet je wel aanvinken dan hé.
 
ja ok dat snap ik.
Maar als ik normaal op het lege vak sta van gebruikersnaam en ik mijn naam al een keer ingegeven da klik ik erop en laat hij me mijn naam zien dan kan ik erop kilkken zonder hem in te geven.

gr dombo32
 
... en dat gebeurd niet als je op ondhoud mij hebt geklikt en vervolgens uitlogt?

Het kan ook dat als je met meerdere accounts werkt(bijvoorbeeld ook die van je dochter), en je logt met meerdere accounts in dat er dan een lijstje komt waar je de gebruikersnaam moet selecteren, maar volgens mij moet hij dit nu ook al doen...
 
Nee doet die nog steeds niet maar ja moet ik het maar intikken ook geen probleem.

Bedankt voor je reactie,

gr dombo32
 
Hoi !


Trommel in uitvoeren: Control Userpasswords2

Zet een vinkje bij: "gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze PC te kunnen gebruiken".

Probleem nu opgelost ?

Greetz,

Harry.
 
Ik snap niet wat je bedoeld met trommel in uitvoeren,
ben maar een leek.

gr dombo32
 
Staat 'Automatisch aanvullen" in je browser wel aan?
Kijk hiervoor bij Extra > Internetopties> tabblad Inhoud > Automatisch aanvullen > knop Instellingen.
Vink hier alle hokjes aan. Als je dan op een bepaalde pagina je gebruikersnaam invult, en bij de vraag of je wachtwoord moet worden onthouden op nee klikt, zal de volgende keer dat je het hokje aanklikt de gebruikersnaam verschijnen.

Succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan