Gebruikerspagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimGroenendijk

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Hallo.

Mij leek het wel leuk om mijn gebruikers op mijn site een eigen pagina aan te maken. Een profielpagina dus. Waarmee ze op hen naam kunnen klikken hun profiel te zien is waar hun gegevens te vinden zijn.
Ik weet niet of dit mogelijk is via Joomla te maken.

Na googlen en Joomla Help te gebruiken ben ik er nog niet uit.

Mijn vraag: Bestaat dit? Zoja, hoe voeg je dit toe?

bvd.

Bedoel je echt dat JIJ die pagina's gaat aanmaken? Dat maak ik op uit je bericht.
Of is het toch de bedoeling dat gebruikers dat zelf kunnen gaan doen?

Als jij pagina's wilt gaan maken is dat uiteraard mogelijk. Je kunt net zo veel pagina's maken als je wilt.

Als het de bedoeling is dat de gebruikers zelf een pagina kunnen maken (eigenlijk: invullen), dan zul je hoogstwaarschijnlijk een soort van plug-in moeten hebben.

Ik heb geen ervaring met Joomla maar bij andere CMS-en werkt dat wel zo.

Een CMS wordt gerund door een beheerder (meestal de 'admin'-rol). Als je gebruikers wilt toestaan om zelf content te maken, zal dat goed geregeld moeten zijn qua autorisaties. Meestal is daar dan een plugin voor beschikbaar.

Ik zou even zoeken op "Joomla + plugin" en dan iets met "community" of "user management" of zoiets.

Zodra een gebruiker zich registreert hij, na het invullen van zijn naam plaats et cetera, automatisch een userpage heeft.

Als ik hier op mijn naam klik, krijg ik een gebruikerspagina. Dit wil ik ook invoegen bij mij.

Dus een plug-in. ik zal eens kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan