Gebruikersprofiel 18,6G groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

walrenshi

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Berichten
56
Goedendag
in 2010 is mijn PS samengesteld. De besturing staat op een SSD, daarnaast heb ik 2x 1Terabyte schijven, waarvan 1 de mirror is.
Deze schijf heeft een D partitie voor overige software (200G) en een E partitie (800G) voor de documenten.
Men heeft ook de gebruikersaccounts op gezet.
Omdat mijn PC steeds vaker blijft hangen, zo'n 10-50seconden en daarna weer verder gaat, ben ik als leek
alles gaan nalopen a.d.h. 14 tips van Microsoft.
Ik stuitte o.a. op een overzicht van de gebruikersprofielen en zag dat die van mij 335MB is en die van mijn
dochter 18,6 G !?
Ik heb een nieuwe gebruikersaccount aangemaakt en alle documenten erin gezet en het eindresultaat is dat ook dat profiel 18,6G is geworden.
De grootte van haar profiel komt dus overeen met allles wat zij heeft opgeslagen, dit lijkt mij geen goede zaak. Zou dit de oorzaak van het 'eventjes blijven hangen' zijn, en hoe kan ik dit (laten) oplossen?

Hoor graag
Ik had dit bericht afgelopen nacht al gemaakt maar is blijkbaar niet verschenen :(
 
Wat zijn de specificatie van de Samengestelde Computer? Eventueel een betere OS erop plaatsen extra geheugen bijplaatsen.

Waarvoor wordt de computer voor gebruikt?
Wanneer bijft de computer hangen?
Hoe groot is tevens de SSD?

De 18,6 G maakt niet veel uit als je al 2 Schijven van 2x 1TB erin hebt zitten. De Mirror is tevens de backup van de D.
Is dit werkelijk nodig of is het een bedrijfs computer dat u uw werkbestanden goed moet updaten?
18,6 G is niet veel vergeleken met de 1TB. De hint die mij is gegeven altijd wel 1/3 van de HDD vrij te laten.

Mvg,
 
De technische details zal ik vanavond erbij zoeken. De PC is voor eigen gebruik om met MS Office tewerken en fotos op te slaan. Hij zou 'overkill' moeten zijn omdat ik videos zou gaan minteren. Ik heb eind 2010 gekozen voor een i7 prcessor en voor de snelle opstart een SSD van 60G.
Computer blijft hangen wanneer ik met Excel bezig ben, Email lees of wil gaan internetten

mvg

Specificaties zijn: moederbord Asus P6T deluxe V2, Intel Core i7-950 3.06Ghz, Corsais XMS3 DDR 1600-6GB kit,OCZ Onyx 64GB 2.5 inch SATA 2 MLC memory, 2x Western digital 1TB Caviar black SATAIII , 1 Sapphire Radeon HD5770 VAPOR-X 1GB GDDR5 en ik draai Windows7 Home Premium OEM 64-bit. Dit alles zou als een speer moeten gaan, wat hij ook in het begin deed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@walrenshi
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.
 
Ik kan nu wel alle standaard dingen doorgeven maar die vind je ook zo op internet. Bijvoorbeeld spyware scannen met extra virusscanners. Ccleaner uitvoeren. Dit is dan voor de tijdelijke bedtanden al denk ik wel dat je een krachtige computer hebt en als het dan telkens blijft hangen. Dat het aan een virus zal moeten liggen. Gebruik hier eens enkele meerdere scanners voor. Zorg dat ze up to date zijn. Gratis van microsoft kun je er zo een krijgen en je huidige compleet updaten en beveiliging dicht slaan. Ik zoek zo nog even verder op het werk.

EDIT:
Zorg tevens dat al je drivers up to date zijn. ( zoek hier eventueel voor een driver download programma )
Zoek ook eens een programma voor je CPU en controleer wat dit aangeeft. Tijdens je werkzaamheden ( maak even een screenshot van de details )
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bart
Ben momenteel aan de slag gegaan met Advanced driver updater, hij vond 36 verouderde drivers en betiteld met 'stokoud'
Hij is momenteel met 135 MB aan het pompen, zal mij benieuwen of het zoden aan de dijk zet.
Vwb spyware reeds geprobeerd met diverse programmas, daarnaast heb ik vanaf het begin af aan de AVG Internet versie er op zitten. Tja dan mijn CPU, als ik via taakmanager de processor bekijk en mijn gadget monitoor, dan geeft hij nog geen 5% aan, doet hij een keer wild dan 30%. Dat zal dan wel AVG zijn die dan draait.

Ik zal middels EDIT de status bijhouden
Groetjes
Walrenshi

EDIT:
Nu ik zo kijk naar het processorgebruik, zie ik eronder Totaal Fysiek geheugen staan 6135, waarvan in cache 3628 en 3575 beschikbaar. Als ik niets aan het doen ben, dan moet ik toch veel meer ter beschikking hebben?

23:49 Alles is nu geinstalleerd en prestaties PC gedraaid. Bleek de overdrachtsnelheid van de primaire schijf van 7.0 naar 5.2 te zijn gezakt. Weet niet wat dat überhaupt waard is, omdat ik er van baalde nog een keer prestaties laten analyseren en gaf nu weer 6,9 aan.
Ik heb het gehelemaal gehad voor vandaag. Dit weekend gewoon mijn ding doen en kijken of er een merkbaar verschil is.

2013-05-14 Inmiddels een paar dagen na de drivercheck/download maar geeft helaas niet het gewenste effect.
 
Laatst bewerkt:
Mijn probleem dat mijn PC steeds 10-50 sec blijft hangen en dan weer doorschiet is nog steeds niet opgelost.
Iemand een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan