gebruikersprofiel beschadigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Mijn windows XP home ed. start plotseling op met algemeen bureaublad nadat de melding is gekomen dat het profiel wel eens beschadigd zou kunnen zijn. Ik kan niet meer bij mijn mail omdat er telkens gepoogd wordt een nieuw account aan te maken.
Via de verkenner kan ik wel bij mijn bestanden, want daar staat mijn profiel nog wel. Alleen ben ik nu beniieuwd hoe ik mijn email kan redden en de emailadressen. Waar staan deze opgeslagen en hou kan ik die redden?

Hoi,

Om een goed antwoord te kunnen geven: welk mailprogramma gebruik je?
En wil je geen andere gegevens 'redden' dan?

Ik gebruik outlook express. Graag wil ik mijn emails en adresboek redden.
Mijn andere bestanden zijn zichtbaar in de verkenner, dus dat is geen probleem.

Voor je 'wat dan ook' doet, stel de volgende gegevens veilig:

Onder de bestaande gebruikersnaam naar de map waar OE de gegevensbestanden opslaat:
C:\Documents en Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602\Microsoft\Outlook Express (het geheel tussen accolades kan ook een andere combinatie zijn)

De lokatie van het adresboek (met de extensie .WAB:
C:\Documents and Settings\[username]\Application Data\Microsoft\Address Book.

Kopieer en/of verplaats deze bestanden naar dezelfde map onder een 'nieuwe' gebruiker.

Onder C:\Documents en Settings\<username>\ heb ik geen mappen met de naam Local settings of Application data.
Ook een zoekactie naar .wab bestanden levert niets op.
Volgens mij zou ik wel eens een echt probleem kunnen hebben. Wat nu?

Heb je in de verkenner via menu Extra > Opties, tabblad 'Weergave' geen vinkje staan bij
'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen' en onderaan de keuze 'Verborgen bestanden en mappen weergeven' ingesteld?

OK, is het voldoende om de .dbx bestanden over te zetten? En kan dat ook in een account bij Mail van Vista?
Overigens is mijn Address Book nog steeds niet boven water. Er is geen map Address Book in de map C:\Documents and Settings\[username]\Application Data\Microsoft\

OK, is het voldoende om de .dbx bestanden over te zetten? En kan dat ook in een account bij Mail van Vista?
Overigens is mijn Address Book nog steeds niet boven water. Er is geen map Address Book in de map C:\Documents and Settings\[username]\Application Data\Microsoft\

De map Outlook Express bevat alle gegevensbestanden.
Zoek op je pc naar bestanden met de extensie .WAB (Windows Adress Book), want dat is het bestand waar de contactpersonen in Outlook Expres worden opgeslagen. Het móet dus 'ergens' zijn. Ik vermeldde de standaardlokatie.

De gegevens worden in Windows Mail (Vista) anders opgeslagen en kan je niet op deze manier overzetten.

Ok, de email is weer terecht!!
Kan echter niet de functie exporteren gebruiken (foutmelding: fout tijdens het initialiseren van MAPI)
Ook met zoeken wordt er geen .WAB bestand aangetroffen.

Hoi,

Ben eigenlijk 'uitgedacht'.
Misschien is de oplossing wel veel eenvoudiger:

Ga met systeemherstel terug naar een herstelpunt, waarvan je zeker weet dat je toen je probleem nog niet had.

Dat had ik al gedaan. Het systeem weigert echter terug te gaan naar een herstelpunt!
Klinkt niet gezond toch?

Het belangrijkste is er weer: bestanden en emailberichten. Nog even zien hoe ik die veilig stel. Dan idd toch maar de recovery-cd erbij halen.......
In ieder geval bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan