gebruikersprofielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Divera

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
hallo, ik ben vandaag nieuw op het forum en weet nog niet zo goed hoe alles werkt. Ik ben de enige gebruiker op mijn computer, maar sinds het updaten van WindowsXP had ik plots verschillende gebruikers profielen, waaronder ASP.net. Via de antwoorden op het forum ben ik erin geslaagd dat vervelende inlogscherm uit te schakelen. Ik heb echter nog steeds 2 gebruikers, mijn eigen naam Vera en Administrators met de bijbehorende mappen, die ik zeer verwarrend vind. Weet iemand hoe ik dat alles kan uitschakelen. Zelfs als ik een programma wil installeren wordt er om een gebruikersprofiel gevraagd. Bij het afsluiten ben ik ook mijn drie knoppen schermpje kwijt, krijf nu een dropdown menu.

Hoi en 'Welcome' ....

Maarreh ... dat was dan wel écht nodig ... die update.
Want je werkte al heel lang met XP, zónder verdere updates kennelijk .... !!??

Die administrator kan je rustig laten staan.
Het afmeldscherm wijzig je volgens mij als volgt.

Klik met de rechtermuisknop op 'Start'
Kies 'Eigenschappen'
en klik op het keuzerondje voor 'Menu Start' in plaats van 'Klassiek menu Start'

Hoi en 'Welcome' ....

Maarreh ... dat was dan wel écht nodig ... die update.
Want je werkte al heel lang met XP, zónder verdere updates kennelijk .... !!??

Die administrator kan je rustig laten staan.
Het afmeldscherm wijzig je volgens mij als volgt.

Klik met de rechtermuisknop op 'Start'
Kies 'Eigenschappen'
en klik op het keuzerondje voor 'Menu Start' in plaats van 'Klassiek menu Start'

dank je

nee dit was echt niet de eerste update hoor. Het gign mis toen Microsoft dat ASP.NET er ongevraagd had opgezet. Ik heb alles ook op Windows klassiek staan Het gaat erom dat ik één gebruikersprofiel wil. Kan ik mijn eigen naam uitschakelen en alleen Administrator laten staan?

groetjes Vera

dank je

nee dit was echt niet de eerste update hoor. Het gign mis toen Microsoft dat ASP.NET er ongevraagd had opgezet. Ik heb alles ook op Windows klassiek staan Het gaat erom dat ik één gebruikersprofiel wil. Kan ik mijn eigen naam uitschakelen en alleen Administrator laten staan?

groetjes Vera

Ehh, dat moet je nou juist net niet doen.
Controleer of de gebruiker 'Vera' beheerders-, ofwel administrator-rechten heeft.
Zo ja, dan moet je die blijven gebruiken.
De administratoraccount gebruik je dan alleen als er problemen zijn met je computer.

Heb je, om direct op te starten met je eigen account, de opdracht 'Control Userpasswords' gebruikt?

Ik heb in "uitvoeren"controlUserpasswords2 ingevuld om dat aanmelden te vermijden en dat werkt. Had ik iets anders in moeten voeren?:

Ehh, dat moet je nou juist net niet doen.
Controleer of de gebruiker 'Vera' beheerders-, ofwel administrator-rechten heeft.
Zo ja, dan moet je die blijven gebruiken.
De administratoraccount gebruik je dan alleen als er problemen zijn met je computer.

Heb je, om direct op te starten met je eigen account, de opdracht 'Control Userpasswords' gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan