• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruikmaken van een Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Hallo Forumleden,

Kunnen jullie mij helpen bij het maken van een macro (VBA)

Ik heb een gedeelte van een uitgebreid tabblad hier als een .xlsm bestandje toegevoegd

Ik zou het fijn vinden dat jullie in mijn bestandje mijn VBA bekijkt en corrigeert. Ik begin pas te werken met macro's maar ik heb het nog niet onder knie.

De uitkomst in cel B25 van de tijd heb ik aangepast uu:mm:ss onder NU()

Graag een reactie met oplossing

Met vriendelijke groet

S.

Bijlagen

Weet je zeker dat jouw macro werkt? RangeA25 is namelijk geen cel, en geen bereik. Dat zou dus op zijn minst dit moeten zijn:
Code:
Range("A25") = Now()
Daarnaast heb je veel te veel cellen samengevoegd (je hebt namelijk cellen samengevoegd). Nooit doen, en nergens voor nodig. Zeker niet als je ook nog eens macro's in die cellen wil gebruiken. Als je een cel hoger wilt hebben, maak dan de cel hoger en voeg hem niet samen met andere cellen.

Een cel vullen met alleen de formule =Nu() is onnodige VBA. Dit kan zonder VBA.

Je zet gewoon =NU() in de cel. en elke keer als de sheet wordt herberekend dan wordt de tijd ook opnieuw getoond.
als je herberekenen op automatisch hebt staan (wat vrij standaard is) dan zal elke keer als je een cel wijzigt ook de tijd wordn bijgewerkt.

Verder mankeert er technische gezien weinig aan deze (eenvoudige) code. maar om andere reden is VBA gebruiken hiervoor niet effectief

Edit: lol heb even de opticien gebeld.. had die ontbrekende haakjes gemist. maar conclusie blijft gelijk, geen VBA nodig om de actuele tijd in dezelfde cel te krijgen met een macro.

Laatst bewerkt:
Ik heb een voorbeeld van VBA toegevoegd. Zie afbeelding

Maar het werkt nog niet

Ik wil graag dat bij het openen van een excel-bestand direct de tijd begint te lopen. Vandaar een VBA.

Bijlagen

• VBA 1.png
    VBA 1.png
    18,8 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan