gebruiksgemak Edonkey

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik heb laatst Edonkey ge-upgrade naar versie 1.01. Nou zit me iets niet lekker en dat is het volgende.
Ik pleeg mijn lopende downloads altijd te sorteren op downloadsnelheid. Dat doe ik door op 'snelheid' te klikken en dan wordt de zaak gesorteerd. Als dan vervolgens de snelheid ten opzichte van een andere download vermeerderde of verminderde, bleef de sortering gehandhaafd. Dat gaat dus nu automatisch, waardoor de downloads steeds heen en weer schieten over het scherm. Geen halszaak, maar wel lastig. Want als ik nu een download bij het plusje wil aanklikken (op zoek naar partners), schiet hij ineens weg en klik ik een ander aan. Ik zou graag de controle terughebben. Hoe moet ik dat doen?
 
1.01. was een beta versie.
Of bedoel je de laatste officiele versie 1.1?
 
Ik bedoel idd. versie 1.1.
Daar is volgens mij nog iets vreemds mee aan de hand. Als ik hen çlose to systemtray' sluit hij na een tijdje ineens vanzelf af....
Gebruik jij edonkey ook? Herken je deze problemen?
 
Ik gebruik ook versie 1.1.
Ik close hem overigens nooit richting systemtray. Ik heb hier eigenlijk (nog ) geen klachten over deze versie.

Helemaal begrijpen wat er nou gebeurt bij jou, zoals bescheven in je eerste post, doe ik nog niet.
Kun je proberen het iets duidelijker te maken?
 
Geplaatst door Andre61

Helemaal begrijpen wat er nou gebeurt bij jou, zoals bescheven in je eerste post, doe ik nog niet.
Kun je proberen het iets duidelijker te maken?

Ik zal het proberen. Meestal heb ik zo'n 30 -40 bestanden in de downloadmap staan, waarvan er meestal maar ± 8 of zo 'lopen'. Die sorteer ik dan bovenaan mijn scherm door op 'speed' te klikken. In mijn vorige versie bleven de bestanden dan staan op een bepaalde plek, maar nu wisselen ze constant van plaats als de snelheid toe- of afneemt. Als je dan een bestand wil previewen, klik je steeds de verkeerde aan, omdat ie dan net naar een andere plek verspringt. Ik weet niet hoe ik het anders duidelijk moet maken.
Overigens merk ik met deze versie dat edonkey ook geen mappen meer aanmaakt, maar dat ie de part.bestanden gewoon rechtstreeks in de downloadmap plaatst.
Kortom, ik vind deze versie niet beter en overzichtelijker dan de vorige......
 
Bij mij plaats hij de part bestanden nog steeds in aparte mappen.

Wat staat er bij jou aangevinkt bij Options =>Advanced?
 
Geplaatst door Andre61
Bij mij plaats hij de part bestanden nog steeds in aparte mappen.

Wat staat er bij jou aangevinkt bij Options =>Advanced?

:D Jouw vraag was voor mij een antwoord. Ik heb de 'old style partial files'uitgevinkt en daarmee is het mapprobleem opgelost. Verder heb ik 'horde' en 'memory buffer files' aanstaan......
 
Dan is dat opgelost. Nu je originele probleem nog?
Ik begrijp nu wat je bedoelt, maar zelf gebruik ik dat nooit zo, dus ik weet ook niet of het met oudere versies anders was.
 
Geplaatst door Andre61
Dan is dat opgelost. Nu je originele probleem nog?
Ik begrijp nu wat je bedoelt, maar zelf gebruik ik dat nooit zo, dus ik weet ook niet of het met oudere versies anders was.

Nou, van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik laat het nu maar zo. Bedankt voor het meedenken!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan