Gebruikte Externe harde schhijf niet meer zichtbaar in ´mijn computer´

Status
Niet open voor verdere reacties.

moonchen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf van Toshiba van 1 TB die altijd heeft gewerkt. Gisteren sloot ik hem aan op mijn laptop (WINDOWS VISTA) en ineens werd de schijf niet meer herkend in 'deze computer', alhoewel ik er al meer dan 500 GB aan bestanden op heb gezet. Ik heb geprobeerd de schijf te initialiseren, zowel met MBR als GPT. bij beide krijg ik de foutmedling: gegevensfout (cyclische redunantiecontrole). Als ik met de rechtermuisknop op de zwarte balk klik kan ik kiezen uit: nieuw eenvoudig volume, eigenschappen en help, alleen weet ik niet wat ik hiermee moet/kan doen.

Ik heb een afbeelding van mijn schijfbeheer toegevoegd als bijlage.

Verder heb ik geprobeerd het probleem op te lossen met Partition Wizard Home Edition. In dit programma geeft hij de harde schijf als ´bad disk´ aan. Ik heb de partition recovery wizard geprobeerd (ik ben niet zo heel goed met dit soort dingen en heb dit via internet gevonden, ik dacht dat dat misschien het probleem was) en dan geeft hij als status lost/deleted aan.. (geen idee of jullie iets aan deze info hebben)

Zoals gezegd heb ik dus gewoon wat dingen uitgeprobeerd, maar heeft het allemaal niks geholpen.

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn schijf ineens niet meer zichtbaar is onder 'deze computer'? Als ik op eigenschappen klik staat er gewoon TOSHIBA USB 3.5"-HDD, zoals hij voorheen ook gewoon in 'deze computer' benoemd werd. Ook geeft het bij eigenschappen aan dat het apparaat correct werkt.
Verder vroeg ik me af of er een manier is om mijn bestanden te behouden, aangezien het meer dan 500 gb aan bestanden zijn (films e.d.)?

Ik hoop dat iemand hier raad mee weet (graag zo begrijpelijk mogelijk voor de normale leek, aangezien ik niet zoveel van dit soort dingen af weet/begrijp.)

Alvast bedankt!

Bijlagen

• discs.jpg
    discs.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 101
Laatst bewerkt:
Ben bang dat met deze foutmelding je harde schijf is overleden en dat het redden van je data vrijwel onmogelijk wordt.

:confused:Alleen de partitie is weg, de schijf is toch nog niet overleden in dit geval?

Het betreft hier een externe schijf die al als "bad disk" wordt aangegeven, de foutmelding duidt in 99,99% op een overleden schijf. TS kan proberen de schijf opnieuw aan te melden,als dat al lukt, maar is dan sowieso al z'n gegevens kwijt.
TS ga naar deze link #14 en kijk of je met de tools(schijfbeheer of verkenner) van Mini XP je schijf wél kunt benaderen.Je kunt ook met Seatools (onder Dos programma's) je schijf testen.

Laatst bewerkt:
Dank jullie voor jullie reacties!

Ik heb vanalles geprobeerd, maar niets werkt.
Ik heb uiteindelijk besloten mijn schijf naar een computerwinkel te brengen want de garantie was helaas al 5 maanden geleden verlopen. Morgen krijg ik te horen of ie nog gerepareerd kan worden of niet. Anders maar 2 schijven van 500GB kopen, dan heb ik in ieder geval altijd een bij de hand;)

Groetjes

Een externe schijf is ook een optie,daar kun je alles naar BackUppen en die leg je in de kast b.v. Raak je nooit meer je foto's of muziek kwijt en de schijf slijt bijna niet als hij opgeborgen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan