gebruikte hdd bij plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerkuil

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Van mijn pc is het moederbord stuk. Nu heb ik een andere pc (gebruikt) gekocht met daarop windows7 pro als besturing.
De HDD uit oude pc waarop Windows XP staat met natuurlijk veel gegevens die ik niet kwijt wil, heb ik erbij geplaatst.
Nu wil ik of de een of de ander opstarten, dat dat kan kiezen mijn vraag HOE DOE IK DAT?

Goedemorgen,

Je zou de hdd er bij kunnen hangen sata en voedingskabeltje aansluiten en dan opstarten
als hij in windows verkenner gezien wordt dan de bestanden die je wilt bewaren (geef anders even aan welke bestanden) ergens anders heen kopiëren daarna kan je hem in windows formatteren en kan je hem gebruiken.
Ik begrijp dat je xp wilt blijven gebruiken lijkt mij niet echt handig je kan beter bovengenoemde doen

Laatst bewerkt:
De pc zal hoogstwaarschijnlijk niet willen opstarten van de HDD uit de oude pc of crashen omdat de drivers voor je moederbord etc. in XP totaal anders zijn als die je voor de huidige pc nodig hebt.
Zoals Modag aangeeft: je kunt hem wel als 2e schijf aansluiten om bestanden over te zetten.
Je zou een poging kunnen wagen om de bootmanager aan te passen ( met EasyBCD bijv ) om daarna van de XP-schijf te kunnen opstarten ( maak eerst een backup van de boot-manager ! ) maar de kans op succes is vrijwel nihil.

Heb je van die oude schijf al de data gebackupped.... eerst doen voor dat je iets anders doet....

Beste Andre van de oude pc is het moederbord stuk dus ik kan niet backuppen

Je kunt hem er toch aan de nieuw hangen en dan meteen gaan backuppen... voordat je verder iets doet/aanpast?

Ik heb van de hdd met win7 de netstekker eraf getrokken , En de oude schijf met xp start op vraagt nu alleen om weer geactiveerd te worden.
Maar de pc maakt geen verbinding met het internet wat kan ik doen om hem wel te activeren

Stuurprogramma voor de netwerkkaart van het nieuwe moederbord installeren.

Ik heb windows xp opnieuw geïnstalleerd Toen had ik 30 dagen tijd om te activeren, intussen kon ik alles wat wou bewaren op een externe hdd gezet vervolgens de windows7 weer aangesloten en de oude schijf geformateerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan