Gechiedenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Berichten
4
Beste,

Heb een vraag mbt geschiedenis van je pc. Ik ben vaak op mijn werk online aangezien ik geen eigen pc heb. Nu bezoek ik diverse website die niet aan mijn werk zijn gerelateerd en mail ook...soms op msn.

nu is mijn vraag tot in hoeverre mijn werkgever kan terugkijken wat ik heb gedaan? Zoals kan hij mijn msn gesprekken of mails teruglezen? Maakt de pc bijv. printscreens enz?

Hopelijk kan iemand mij helpen
 
Kan ik dit niet verwijderen?

Ik bedoel als ik mail vanuit mijn hotmail kan hij(werkgever) dit dan nagaan
 
Ja, het is mogelijk dit na afloop allemaal te zien. Je kunt het wel moeilijk maken, maar vrijwel altijd blijft er ergens iets achter.

Daarnaast kan het zijn dat de baas gewoon meekijkt op je scherm. Daar zijn verschillende programma's voor (dus hij zit achter zijn pc, maar ziet daar wat jij doet). Hier kan je niets aan doen.

Beste is dus gewoon niet in werktijd erachter te gaan zitten. Is het geen mogelijkheid met je baas te overleggen om bijv. een uurtje langer te blijven, maar dat je dan gewoon voor jezelf op internet gaat, omdat je thuis geen mogelijkheid daarvoor hebt?
 
Ik zou je direct ontslag aanzeggen. Wat jij doet is diefstal. Jij steelt de baas zijn tijd en laat hem hem hiervoor betalen en dit betalen de klanten dan weer. Wat betaalt jouw baas je bruto per uur? Kap ermee en schaf privé een eigen pc aan en regel in je eigen tijd je eigen zaakjes.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste is ook wel erg overdreven hoor. Zeker in de IT wereld gebeurt het regelmatig dat mensen even hun mail nalopen, de krant lezen enz. Zeker als het werk gedaan is, hebben ze bij mij op het werk hier geen bezwaar tegen. Zit zelfs via remote op mijn eigen pc te rommelen vanaf het werk.

Om even antwoord verder op de vraagsteller te geven. Zelfs al zou je op je werk pc keurig tijdelijke bestanden, MRU enz verwijderen, hebben ze nog de mogelijkheid om op de server een log bij te houden met wat jij doet.
 
Dat laatste is ook wel erg overdreven hoor.
Dat is helemaal niet overdreven en een baas die jouw kwijt wil, heeft hiervoor een geldige reden. Is het dat waard?
hebben ze bij mij op het werk hier geen bezwaar tegen. Zeker als het werk gedaan is
Dat is heel wat anders. Als jij normaal hard werkt en je eigen loon dubbel en dwars terug verdient voor de baas, netjes overleg pleegt, aangeeft hoe en wat en de baas geeft toestemming dan ligt het toch heel anders.

Ik zeg, gezien de vraagstelling, dat Danny26 volstrekt verkeerd bezig is en hij weet het zelf maar al te goed.
 
Laatst bewerkt:
Je weet toch niet hoe dat bij de TS is? Mogelijk heeft die ook gewoon toestemming, maar wil zelf niet dat de werkgever het surf gedrag ziet. Goed daarvan zou je kunnen zeggen "Heb je wat te verbergen?"
 
Met toestemming is een heel andere zaak, zoals ik reeds heb aangegeven. Dat wat betreft surfgedrag, e-mails en privacygevoelige informatie (alle privé zaken) weet je dat je daar in dit geval risico mee loopt. Wil je dat niet, begin er dan niet aan.

"Heb je wat te verbergen?"
Nee, dat is niet de belangrijkste vraag. Je kunt met verzamelde informatie een volkomen fout/negatief beeld neerzetten. Kwestie van voldoende informatie verzamelen en met een bepaald doel selecteren.
Persoonlijk zou ik niet willen dat anderen de beschikking krijgen over privacygevoelige informatie. Maar goed, dat moet iedereen maar zelf bepalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan