Gechrashde D schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasmijn88

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Hallo allemaal,

Ik zal maar vast beginnen met het feit dat ik absoluut niets van computers begrijp, maar ik heb nu wel een probleem...

Een tijd geleden begon mijn computer met vastlopen... Beetje vol, zware programma's tegelijkertijd denk ik. (soulseek, firefox) Hij reageerde nergens meer op, inclusief de reset knop. Uit pure wanhoop (na een aantal uren wachten) dus maar de stekker eruit. Dit proces bleef zich herhalen een hij ging steeds vreemder doen, en steeds sneller vastlopen.

Op een gegeven moment deed hij het zomaar weer redelijk, vooral bereikt door geen soulseek meer aan te zetten. Ik heb mijn belangrijke documenten allemaal gebackuped.

Toen was ineens de d schijf weg. Als ik op mycomputer klik, staat hij er gewoon niet tussen. Bij itunes kan ik geen muziek meer spelen (stond erop) En bij het opstarten krijg ik een vreemde melding dat er iets is veranderd in de setup, en of ik veranderingen wil opslaan.

Nu is met vlagen de d schijf wel en niet toegankelijk (na aantal keer herstarten) Alleen de laatste dagen ineens helemaal niet meer....

Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen. Scannen met Avira, (gratis) geeft al vanaf het begin geen meldingen. Overigens heb ik windows XP.

Ik hoop echt dat iemand me zou kunnen helpen.

xx Jasmijn

Download en installeer de PC Wizzard 2008 en laat die eens naar je systeem kijken. We lezen wel wat je allemaal tegenkomt.

Een algemene opmerking: er zijn harddisk fabrikanten die speciaal voor hun harddisks tooltjes hebben ontwikkeld om ze te testen. Daarvoor zal je dus eerst moeten weten welk merk en type harddisk het betreft.
Daarnaast: zitten er echt 2 aparte harde schijven in je machine of zit er 1 in en is die in stukjes opgedeeld?

Laatst bewerkt:
Op het plaatje kun je zien welk icoontje je moet hebben voor de harddisks. Kijk naar het plaatje en zie hoeveel schijven er in mijn systeem zitten en wat er nog aan restcapaciteit is. Het plaatje vertelt je dus exact hoeveel 'echte' schijven er in je machine zitten.

In mijn geval 'liegt' het plaatje, want ik heb 2 primaire schijven in Raid0 staan en dát is iets wat de Wizzard helaas niet ziet. Ik heb dus 4 echt fysiek harde schijven in mijn pc hangen.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 47
Fijn, een uitleg for dummies zoals ik die echt nodig heb :D

Ik heb dat programma gedownload en gedaan wat je zei.

Het antwoord: waarschijnlijk 1 harde schijf. Ook hier zie ik geen D schijf staan...

Bijlagen

• PC wizard.JPG
    PC wizard.JPG
    40,1 KB · Weergaven: 53
Ik moet zodadelijk even weg en ben pas na 15.00 uur in staat om je eventueel verder te helpen (voor zover mogelijk), ik zoek nu nog even een vraag op van gisteren of eergisteren waaraan je mogelijk wat hebt. Check dat draadje en kijk even naar het daarin genoemde "opslag"scherm.

[edit] kijk even naar dit draadje, met name het bericht van 15.11 uur) Maak als het kan een goede schermafdruk van hetgeen je dáár ziet. [end edit]

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb het geprobeerd. Maar ik heb een engelstalige windows.
Is opslag hetzelfde stukje als system --> system restore??

Daar heb ik iig een afbeelding van. Ook daar geen D schijf.

Ineens schiet me iets te binnen. Kan dit ook worden veroorzaakt door een mechanische beschadiging? Want er was iets met de aan-knop (naar achter geschoven), en bij openmaken bleek mijn computer erg stoffig. Dus dit heb ik heel voorzichtig schoongemaakt. De problemen zijn erna ontstaan, alleen niet direct erna....

Dank je super voor de hulp, heb ik veel aan... Zelf weet ik er echt helemaal niets van....

Jasmijn

Bijlagen

• PC 2.JPG
    PC 2.JPG
    32,8 KB · Weergaven: 42
Nee, geen systeemherstel, da's niet wat ik bedoel.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    50,5 KB · Weergaven: 47
  • Presentatie2.jpg
    Presentatie2.jpg
    52,2 KB · Weergaven: 42
  • Presentatie3.jpg
    Presentatie3.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 50
  • Presentatie4.jpg
    Presentatie4.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 52
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het me echt niet lukte, bovendien had ik weinig tijd.
Maar ik heb mijn hele computer mee naar mijn ouders genomen en daar bleek dat er waarschijnlijk een draadje of verbinding los zat. En de CPU ventilator had kuren.

Maar het werkt nu allemaal weer :D

Dus heel erg bedankt voor de hulp, en als er nog eens problemen zijn kom ik weer terug....

Dankjewel, Jasmijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan