gecodeerde files decoderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap100

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
XP files
ik heb files gecodeerd en ze onzichtbaar gemaakt,omdat ik ze perse niet kwijt wilde(o.a. filmpjes) nu moest ik ze overzetten naar een andere schijf op een andere computer.
Het hele bestand met allerlei files heb ik eerst gekopieerd naar een externe schijf. Dat ging goed. Nu moet ik ze weer overplaatsen naar een HDD schijf in de andere computer en nu krijg ik steeds de melding dat de files niet verplaatst kunnen worden.
"Kan niet kopieren.toegang is geweigerd.is beveiligd of dat bestand is momenteel in gebruik."In eigenschappen heb ik de vinkjes uitgezet,maar dat wordt ook geweigerd. Kortom ik kan mijn belangrijke files niet verplaatsen.
Nergens vind ik een regeling om de codering ongedaan te maken.
Geen forum kan mij wijzer maken,ook Microsoftforum niet...spijt! maar nu...Kan iemand mij helpen.Ik ben redelijk thuis op XP maar dit lijkt een unieke blunder

unlocker is uitgeprobeerd,hij geeft aan dat het bestand niet gelockt wordt.Dat klopt want die kun je uitzetten in de meeste gevallen.De bestanden zijn echter ook gecodeerd door XP.Dus moet ze ook weer kunnen decoderen en daar stopt mijn informatie.
Gecodeerd kunnen de film- en verwante bestanden niet gekopieerd of gelezen worden.

Hoi,
Hoe heb je deze gecodeerd?

als je de eigenschappen van een bestand of map opent kun je bij geavanceerd kiezen voor bescherming zodat het bestand niet gewist kan worden,ik heb ook de codeermogelijkheid aangevinkt.Maar nu terug?!

Hallo Mik erg bedankt voor deze link,waarschijnlijk heb jij net het laatje opengetrokken waar ik naarstig naar op zoek was.het is erg duidelijke info.
Waarschijnlijk zal ik de schijf weer terug moeten zetten op de computer waar hij vandaan komt om de sleutel te vinden(voor zover ik het vluchtig begrijp.) maar ik ga hier driftig mee aan de slag...het regent,dus..
Je hoort van mij.bedankt

ik heb met Easeus data recovery wizard de schijf laten en heb bijna alles weer terug.
om te decoderen moest is de schijf weer leeghalen,de schijf weer als pata schijf formatteren,de bestanden er op zetten,vervolgens de schijf weer in de vorige computer monteren en hopen,dat hij de wachtwoorden en codes nog herkent.
Het was een dure les..bezint eer ge begint,vooral met de tal van mogelijkheden die de programma's wel bieden maar eigenlijk meer ellende dan gemak veroorzaken.Een typisch geval van programmeerkicken maar weinig bruikbaar.
bedankt voor de moeite.
Ik ga de optie nog eens uitproberen op een ongevaarlijk stukje schijf::confused:

Hoi,

daar heb je heel wat werk mee gehad als ik dit lees. Troost je, we hebben allemaal wel eens "dure lessen" gehad op pc-gebied.
Succes verder. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan