• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gecombineerde grafiek maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloontje

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Hallo, mijn probleem is alsvolgt : Ik wil in 1 grafiek zien op welk tijdstip de volgende actie kan starten. Ik heb daarvoor een paar kolommen met de x-as als tijdschaal en de y-as is de 'meter'schaal. Hieronder heb ik een gedeelte gekopieerd, dus ik wil b.v. zien dat om 12.10 actiereeks 1 start en dat om 14 uur actiereeks 2 start met de aanvullende tijden dus erbij. Dit in b.v. een lijngrafiek. Deze tabel heeft werkelijk 4 tijdassen. Het gaat hier om een logistiek verhaal in produktie : wanneer moet ik de volgende machine starten om zo weinig mogelijk stilstanden te krijgen. De tijden zijn nl. rol-looptijden. Eerste rol start om 12.10 uur en is gereed om 14.50 uur etc....

Tijd 1 meters1 tijd 2 meters2
12:10 15000 14:00 9400
14:50 13600 16:40 8000
17:30 12200 19:20 6600
20:10 10800 22:00 5200
22:50 9400 0:40 3800
1:30 8000 3:20 2400

Ik kom er niet uit. Wie o wie kan me helpen. Ik ben super benieuwd
Alvast bedankt voor de evt bijdrage., Groetjes.....kloontje.

Beste Wigi,
Hoe moet ik een bestandje toevoegen ?
Etri bedankt, maar ik wil graag laten zien via een bestandje wat ik bedoel, vandaar.

Hallo, het is me gelukt een jpg-bestandje toe te voegen. Hopelijk is het duidelijker wat ik bedoel.Als er een andere manier is.................Prima !!.......alvast bedankt.

Bijlagen

• helpmij excel jpg.jpg
    helpmij excel jpg.jpg
    90 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Er zijn verschillende mogelijkheden voor een grafiek. Wat denk je bijvoorbeeld van een staafdiagram? (zie bijlage)

Bijlagen

• grafiek1.jpg
    grafiek1.jpg
    23,6 KB · Weergaven: 89
eigen reactie

Het probleem zoals ik het had bedoeld is niet opgelost, Ik heb een omslachtigere manier gevonden en daar kan ik het mee doen.
Moch iemand toch begrijpen wat ik heb bedoeld aan de hand van de jpg dan zou dat uiteraard perfect zijn.
groetjes, kloontje,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan