• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gecombineerde vraag wegschrijven van data + ophalen in 1 sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepe100

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Hoi,

Ik zit met een voor mij complex probleem.

Ik ben werkzaam in een ziekenhuis, en wil dagelijks een up-to-date (naast bestaande software) overzicht hebben van het beddenbestand.
Er zijn een 20 tal verpleegafdelingen die via een klein progje in exel een aantal gegevens moeten invullen:
- aantal vrije bedden
- kamernummer + mannen- vrouwenkmer.

Dit moet liefst automatisch op de server worden opgeslaan (vaste naam + datum -> bvb GK2 + 10082010)

ikzelf wil iedere avond tond 21.15 uur van iedere afdeling deze gegevens binnen halen in 1 exel formulier.

Wie kan mij hiermee op weg helpen?

Bedankt alvast voor de moeite

Hi Pepe,

Je vraag is meer dan 35 keer bekeken, en geen antwoord !
Ofwel is de vraag niet duidelijk, dat lijkt mij niet, dus vermoed ik dat een bestandje met hetgeen je nu al hebt wonderen kan verrichten.

Thx,

Joske

In bijlage een excelleke waar de afdelingen hun gegevens kunnen invullen.

De datum wordt automatisch weergegeven evenals de tijd
De afdeling kunnen ze selecteren.
deze selectie + de datum zou de naam moeten worden als ze opslaan

De data die ze invullen moet opgehaald worden in een ander excel bestandje (en dit van al de afdelingen.

hopelijk is dit iets duidelijker

Bijlagen

Als ik het goed begrijp, staat er op de server een lijst van bestanden met een vaste opmaak als naam: afdelingsnaam + datum.
Van deze bestanden wil je het aantal beschikbare bedden ophalen.

Wat je kan doen is om een datavalidatie te gebruiken van het aantal beschikbare bedden.
Vervolgens kan met VBA de betreffende gegevens uit de bestanden worden gehaald zonder dat de afzonderlijke bestanden hoeven worden geopend.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan