• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gecompliceerd ALS vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MicSa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2016
Hallo iedereen,

Ik heb een gecompliceerde vraag en na veel onderzoek en testen ben ik er tot op heden niet aan uit gekomen.
Probeer de bijlage erbij te houden om een beter beeld te krijgen.
Zoals je ziet gaat het om het inzetten op voetbalwedstrijden waarmee ik het overzicht zoveel mogelijk wil automatiseren.
Vanaf kolom C tot Kolom I zie je wat er telkens ingezet wordt. Ik wil bij Kolom L de winst laten zien. In de kolom daarvoor zie je wanneer een weddenschap goed is doordat er een groene W staat. Ik wil dus die cel de kolom W pakt en de inzet x de quotering doet. Bij de wedstrijd in rij 5 zou dat dus moeten zijn 32 x 2,10. Nu is dit geen nettowinst want je hebt al 32/16/8/4/2/1 euro ingezet. Nu wil ik dat hij daar de uitkomst van laat zien. Uitkomst zou dus moeten zijn €4,20.

Ik kan me voorstellen dat dit wat gecompliceerd is, maar ben benieuwd of hier een oplossing voor is.

Alvast bedankt.
Bekijk bijlage Nieuw Project.xlsxBekijk bijlage Nieuw Project.xlsxBekijk bijlage Nieuw Project.xlsx

Kijk eens naar SOM.ALS of SOMPRODUCT

PHP:
=SOM.ALS(C5:I5;"W";$C$1:$I$1)*K5-SOM.ALS(C5:I5;"L";$C$1:$I$1)-SOM.ALS(C5:I5;"W";$C$1:$I$1)

Code:
=ALS.FOUT((INDEX($C$1:$I$1;VERGELIJKEN("W";C3:I3;0))*K3)-(SOM(INDIRECT("$C$1:"&CEL("adres";INDEX($C$1:$I$1;VERGELIJKEN("W";INDIRECT("C"&RIJ()&":I"&RIJ());0))))));"")

Volgens mij kan je deze er in L3 plakken en doorslepen naar beneden

EDIT: ik had blijkbaar al iets te veel zitten veranderen in de cellen om jouw vraag goed te begrijpen, die van VenA is dan een stuk beter

Laatst bewerkt:
Hi VenA & Abevleeming,

Super bedankt allebei. Ik was hier zelf echt nooit achtergekomen. Het werkt in beide gevallen perfect!

+1 voor jullie!

Let er op dat ie van mij altijd de bedragen links van de winst meerekenen. Dus onafhankelijk of dit als lost is ingevuld. Die van VenA doet dat beter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan