• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gecompliceerde =ALS formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

chubbythebink

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
dit is mijn eerste post, heb me maar aangemeld, want kom er samen met Google echt niet uit. Ik probeer gegevens uit 1 werkblad in een ander werkblad te plaatsen, mits ze aan een bepaald criteria voldoen.

Werkblad met gegevens ziet er als volgt uit:

A 1
B 2
C 3
D 4
E 5
F 6
G 7
H 8
I 9
J 10
etc etc

In het andere werkblad moet ik A t'm Z invullen. Afhankelijk van deze ingevulde waarde laat hij 1 of 2 of 3 etc zien.

Ik dacht dit slim optelossen door meerdere malen =Als formule in elkaar te verweven. Maar helaas....na enkele malen dit gedaan te hebben zegt Excel...STOP. Je kan blijkbaar maar een 8x =ALS formules in elkaar verweven. Mijn =ALS formule ziet er nu als volgt uit

=ALS(C7='KM-registratie'!$B$8,'KM-registratie'!$D$8,ALS(C7='KM-registratie'!$B$9,'KM-registratie'!$D$9,ALS(C7='KM-registratie'!$B$10,'KM-registratie'!$D$10,ALS(C7='KM-registratie'!$B$11,'KM-registratie'!$D$11,ALS(C7='KM-registratie'!$B$12,'KM-registratie'!$D$12,ALS(C7='KM-registratie'!$B$13,'KM-registratie'!$D$13,ALS(C7='KM-registratie'!$B$14,'KM-registratie'!$D$14,ALS(C7='KM-registratie'!$B$15,'KM-registratie'!$D$15,0))))))))

Nu is mijn vraag..kan ik dit op een andere manier oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan