Hoi dafje95,
Het probleem is krakie-helder; ik heb 4 oplossingen voor je.
1. Javascript
Normaal gesproken kan je een andere pagina geen wisselende opdracht geven voor een iframe. Maar met javascript kan het wel (bezoekers zonder javascript of met uitgeschakeld javascript hebben daar niets aan).
Dan kan je achter de links op je pagina
speloverzicht.htm voor elk spel iets anders zetten, bv.
spelletjesspelen.htm#spel-01,
spelletjesspelen.htm#spel-02, enz.
Op die pagina (die dus altijd de spelletjesspelen.htm pagina is!), laat je door javascript ontrafelen wat er achter de # in de adresbalk staat. Staat er
#spel-01, dan wordt spel 01 in het <iframe> op de pagina gezet. Bij
#spel-02 gaat spel 2 er in, enz.
=======
2. Een cookie
Wat ook kan is op de keuze-pagina een "
cookie" laten plaatsen op de computer van de bezoeker (bezoekers met uitgeschakelde cookies en geen javascript hebben daar niets aan). Afhankelijk van de keuze voor een spel wordt dan (ook weer met javascript) als inhoud van het cookie "
spel-01", "
spel-02", enz. meegegeven op het moment dat je op een spel klikt.
Op de vervolgpagina spelletjesspelen.htm kan dan het cookie worden opgehaald, en de uitkomst ervan bepaalt welk spelletje er in je iframe komt.
=======
3. Server-side invoegen van pagina-onderdelen
Als ik op spele.nl kijk, dan is zo'n linken-pagina bv.:
spele.nl/reactie-spelletjes/. Dat is in
jouw schema'tje: Pagina 1.
Klik ik bij de reactie-spelletjes bv. op de tweede link (Crazy Guitar Maniac 3), dan kom ik op:
spele.nl/crazy-guitar-maniac-3-spel/. Dat is in jouw schema'tje dus Pagina 2, waar het spelletje (jouw Pagina 3) in een iframe in zou moeten zitten.
Maar ... het spelletje daar zit helemaal niet in een <iframe>! :shocked: Als je de broncode bekijkt zit het als een Flash-<object> in een <div id="game">.
Hetzelfde geldt bv. voor het 3e spelletje: Super Crazy Guitar Maniac 2, dat zit ook helemaal op een eigen pagina.
En toch ... lijkt het alsof de spelletjes er in een <iframe> in zitten, want bv. de kop met het menu (en ook het tabblad "Laatst gespeeld" in de rechterkolom) zijn precies hetzelfde.
Schijn bedriegt!

Het is daar de omgekeerde wereld:
het spelletje zit op de pagina zelf (en de commentaren er onder enz. ook), en de standaard rest van de pagina wordt
op een andere manier binnengehaald: met een insluiting door de server. In het geval van spele.nl is dat gedaan met ASP (ze zitten kennelijk op een Windows-server), bij andere sites/servers kan dat gedaan worden met PHP.
- ASP en PHP zijn "server-side" programma's, die (met een eenvoudige code op de pagina zelf) hele brokken materiaal kunnen invoegen die ergens anders dan op de pagina staan. Als bezoeker van de pagina merk je daar niets van, want de ASP-/PHP-machine op de server werkt als pre-processor, en timmert alles in elkaar vóórdat de pagina naar de bezoeker wordt gedownload.
Zoiets zou jij ook kunnen doen, bv. alles wat op de combi-pagina 2+3
niet het spelletje is, uitknippen en opslaan als PHP-fragmenten.
=======
4. Toch <iframe>-werk
En wat ook nog kan: toch gebruik maken van de iframe-mogelijkheden (hoewel dit wordt afgeraden, zie
Alles over frames).
Maar dan doe je het op de omgekeerde manier, net zoals in nummertje 3: het worden allemaal losse pagina's,
het spelletje zit telkens op de pagina zelf, en de rest in een (1 of meer) <iframe>('s).
Zo hoef je "de rest" ook maar één keer aan te maken, en verschijnt die op alle 500 vervolg-pagina's met een bepaald spel vanzelf.
=======
Als ik zelf zou moeten kiezen, zou ik nummer 3 nemen. Die werkt altijd voor alle bezoekers.
Met vriendelijke groet,
CSShunter