Hoi,
Ik heb een tabel waarin voor een meld installatie de begin en eindtijd van een storing staan, de storing code en een omschrijving.
Via een query haal ik uit deze tabel de waardes die ik nodig heb.
In het formulier wordt uitgegaan van de tijd in decimalen. Verder moet er een onderscheid gemaakt worden tussen de type meldingen.
De omrekening en selectie van de melding doe ik in een keer met de twee formules:
=IIf([Type Melding]=1;([tijd_einde]-[tijd_begin])*24;"") en
=IIf([Type Melding]=2;([tijd_einde]-[tijd_begin])*24;"")
De twee onafhankelijke velden voor de uitkomst van deze berekeningen heten txtblok1 en txtblok2
Zoals het plaatje laat zien lukt deze berekening goed alleen de sommering in de voetbalk lukt niet.
De formule die ik in de voetbalk voor beide kolommen gebruik is:
intern is =Som([txtblok1])
Extern is =Som([txtblok2])
Met als resultaat #Fout
Wat doe ik fout???

Ik heb een tabel waarin voor een meld installatie de begin en eindtijd van een storing staan, de storing code en een omschrijving.
Via een query haal ik uit deze tabel de waardes die ik nodig heb.
In het formulier wordt uitgegaan van de tijd in decimalen. Verder moet er een onderscheid gemaakt worden tussen de type meldingen.
De omrekening en selectie van de melding doe ik in een keer met de twee formules:
=IIf([Type Melding]=1;([tijd_einde]-[tijd_begin])*24;"") en
=IIf([Type Melding]=2;([tijd_einde]-[tijd_begin])*24;"")
De twee onafhankelijke velden voor de uitkomst van deze berekeningen heten txtblok1 en txtblok2
Zoals het plaatje laat zien lukt deze berekening goed alleen de sommering in de voetbalk lukt niet.
De formule die ik in de voetbalk voor beide kolommen gebruik is:
intern is =Som([txtblok1])
Extern is =Som([txtblok2])
Met als resultaat #Fout
Wat doe ik fout???