Gecopiëerd bestand zit vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Platinummember

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
We hebben een netwerkstation N en daar staan .PSD bestanden op (Photoshop). Ik maak een copie van zo'n bestand en wil die hernoemen. Dan komt de melding "De bewerking kan niet worden voltooid omdat het bestand in Windows Verkenner is geopend." Deleten werkt ook niet meer. Ik ben systeembeheerder op deze PC. Geprobeerd:

- Verkenner sluiten en opnieuw opstarten
- Rechstreeks naar de netwerklocatie navigeren (dus \\NetStation\bla i.p.v. N:\ )
- Progje unlocker.exe erop los laten
- Verschillende views (details, thumbnails etc)
- Hulp vragen op helpmij.nl

De eerste 4 dingen werken in elk geval niet. Het gebeurt regelmatig en het komt alleen voor met PSD bestanden, niet met andere.

Eerste waar ik aan kan denken is dat jij (of iemand anders die in die map aan het kijken is) een preview probeert op te slaan. Dat gebeurt automatisch, vooropgesteld dat er ook een voorbeeld/preview links in beeld verschijnt in Verkenner als de juiste weergave wordt gekozen in Verkenner.

Kijk dus even na of je inderdaad van een aangeklikt .PSD document (via weergave-opties in Verkenner) een voorbeeld/preview verschijnt aan de linkerkant. Is dat het geval, dan zul je (bijv.) even moeten googelen op:
disable preview explorer psd

Natuurlijk moet die preview optie dan bij iedereen die de NAS gebruikt worden uitgezet, niet alleen bij jou.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan