gecrashed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Vanavond wilde ik mijn pc opstarten en kwam toen tot de ontdekking dat hij helemaal niets
meer deed: ik blijf een zwart scherm houden, waarvan het lichtje knippert. Zou de harde schijf gecrashed kunnen zijn? Ik heb geen idee wat ik nu doen moet? Kunnen jullie me van advies dienen? De pc is ongeveer 6 jaar oud en ik heb windows 98.

B.v.d.

j.vanneutegem zei:
Vanavond wilde ik mijn pc opstarten en kwam toen tot de ontdekking dat hij helemaal niets
meer deed: ik blijf een zwart scherm houden, waarvan het lichtje knippert. Zou de harde schijf gecrashed kunnen zijn? Ik heb geen idee wat ik nu doen moet? Kunnen jullie me van advies dienen? De pc is ongeveer 6 jaar oud en ik heb windows 98.

B.v.d.

bedoel je een knipperend wit streepje?
heb je toevallig nog een opstartdiscette van 98?

Nee, mijn scherm is helemaal zwart, maar het lichtje van mijn monitor knippert. Ik heb geloof ik nog wel een opstartdiskette Windows SE en een soort recovery CD. De software was in de fabriek op mijn harde schijf voorgeinstalleerd en mag alleen worden gebruikt voor backup en recovery van dIt (Fujitsu Siemens Computers) systeem.Verder heb ik natuurlijk nog wel alle verdere aan- en toebehoren aan CD's.

kunt u kijken of er achterin bij de pc kast, de draad die van de monitor naar de computerkast gaat of die wel goed in de pc zit?? want als het lampje op de monitor knippert betekent het dat u geen signaal heeft.

Even kijken of het kabeltje er goed in zit en zoneit ff goed vast maken.

Bedankt voor het meedenken................Ik heb inmiddels een andere pc en heb de oude gedumpt (6 jaar oud met allerlei mankementen op den duur). Een verbrande printplaat als gevolg van een kapotte ventilator was waarschijnlijk de boosdoener. Ik had al een tijdje problemen en ben blij dat ik dara nu vanaf ben. Het was bovendien ook tijd om me eens aan windows xp te wagen (had dus nog 98). Wel even wennen.........

vr.gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan