Gecrashte externe schijf na virusscan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Feijke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
Beste mensen,

Ik heb enige tijd geleden tijdens het uitvoeren van een virusscan met Norton tevens de toevallig aangesloten externe harde schijf mee laten scannen...
Na deze scan wil de schijf niet meer opstarten. Als ik de USB kabel aansluit begint de schijf wel te draaien (lampje knippert) maar op m'n PC slaan alle programma's vast en de schijf wordt in verkenner ook niet herkend. De Norton helpdesk heeft, tijdens een live-sessie het probleem proberen te verhelpen, maar dat is niet gelukt.
Ik zou er heel wat voor over hebben om de data van de schijf te kunnen redden!

Het betreft een Freecom Classic, weet niet meer precies hoe groot, 150 of 200 Gb denk ik.

Kent iemand dit probleem, veroorzaakt door Norton en weet iemand een oplossing???

alvast dank voor het meedenken...

Heb je hem al op fouten gecontroleerd?

Rechtermuisknop op de schijf >> Extra >> Op fouten controleren

Ik gok namelijk dat er (zoals windows het noemt) zwevende bestanden op staan.
Ik heb het ook wel eens gehad.

En werkt het dan nog niet, kan je misschien het even met een andere usb kabel wat proberen, wat een draadbreuk in de usb kabel kan soms ook heel vervelende dingen doen.

Heb je hem al op fouten gecontroleerd?

Rechtermuisknop op de schijf >> Extra >> Op fouten controleren

Ik gok namelijk dat er (zoals windows het noemt) zwevende bestanden op staan.
Ik heb het ook wel eens gehad.

En werkt het dan nog niet, kan je misschien het even met een andere usb kabel wat proberen, wat een draadbreuk in de usb kabel kan soms ook heel vervelende dingen doen.

Hallo Teh, dank voor je reactie...

De schijf wordt echter niet herkend in mijn verkenner, dus rechtermuisknop werkt niet. Ook heb ik al van usb kabel gewisseld... ook geen succes.
Je hoort aan het regelmatig tikken van de schijf (en knipperen van het lampje) dat hij staat te "zoeken" of zoiets. Op de één of andere manier kan het startpunt (of hoe dat maar mag heten) van de schijf door Windows niet worden gevonden...

Ik sta open voor meer suggesties :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan