Gedeeld geheugen... hoe en wat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter fuego
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fuego

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Hoi,

Ik heb een laptop (Toshiba, zie 'systeem' knop) met 16 MB gedeeld geheugen. Ik heb gehoord dat hij die 16 MB van het interne (RAM) geheugen gebruikt. Klopt dat? En... zou het dan mogelijk zijn meer geheugen voor de videokaart te reserveren?

Als iemand meer informatie heeft over videokaarten met gedeeld geheugen... graag! Ik ben gewoon erg nieuwsgierig ;)

Alvast bedankt.

Geplaatst door fuego
Hoi,

Ik heb een laptop (Toshiba, zie 'systeem' knop) met 16 MB gedeeld geheugen. Ik heb gehoord dat hij die 16 MB van het interne (RAM) geheugen gebruikt. Klopt dat? En... zou het dan mogelijk zijn meer geheugen voor de videokaart te reserveren?

Als iemand meer informatie heeft over videokaarten met gedeeld geheugen... graag! Ik ben gewoon erg nieuwsgierig ;)

Alvast bedankt.

Yep, hij snoept dit van het interne geheugen. De grootte van het Shared Videomemory is in te stellen in het BIOS. (niet AGP Aparture Size)

Ik heb etzelfde verhaal met mijn laptop (check eventueel http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?systemid=130) en van et aanwezige 384mb aan intern geheugen snoept de videokaart (SIS 630/730) er 32 mb van af. Minimaal 8mb, Maximaal 64mb.

Loop de handleiding van je laptop anders ff na of check de officiele site.

Goedendag,

Bedankt voor de reacties. Ik heb de BIOS configuration tool van Toshiba weten te vinden, maar het enige wat hier in in te stellen valt, is of hij met de TFT of met een externe monitor moet opstarten. Dus dat is niet echt handig. In de handleiding kan ik er niks over vinden. Zou het echt mogelijk zijn?

Niet bij alle pc's (laptops) is het shared video memory te wijzigen, ik heb de halve Toshiba site door geworsteld maar niks kunnen vinden over jouw laptoppie.

Ik denk ook inderdaad dat het niet mogelijk is. Bestaat er een mogelijheid om een videokaart in de PCMCIA sleuf te plaatsen??

volgens mij niet,,

probeer eens een BIOS update misschien kun je het dan wel instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan