Gedeeld geheugen videokaart veranderen in BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcsucker

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2012
Ik heb in mijn pc een AMD sapphire radeon HD 6870 videokaart, waarvan het totaal beschikbaar grafische geheugen 2813MB is. Maar nu is er maar 1024MB geheugen toewezen voor videogeheugen, en 1789 MB is gedeeld systeemgeheugen. Dit zou ik graag veranderen (meer videogeheugen). Dit moet toch in de BIOS? Onder welke termen zou dat moeten staan want ik kan het niet vinden...

zou in de bios moeten kunnen maar de vraag is wat heb je er aan. 1GB is meer dan genoeg om de meeste spellen fatsoenlijk af te spelen.
shared videogeheugen dat moet je niet willen hebben!!!

eh volgens mij kan dat niet met deze videokaart een HD6870 heeft zijn eigen geheugen en deelt die niet met andere componenten

@firest0rm ik denk dat hij het andersom bedoelt. hij wil dat zijn videokaart delen van het ram geheugen kan pakken.

Ik zou dit afraden, als je al 1gb aan videogeheugen ter beschikking hebt, maar dan alsnog van je gewone geheugen die overigens trager is willen afsnoepen.
Je systeem wordt daar alleen maar slomer van al dan niet instabiel en je prestaties van je graka gaan er niet op vooruit.
Kortom alleen maar nadelen dus.

ook andersom zou dat niet kunnen altans niet met dedicated videokaarten

Ik heb het nodig voor een bluray speler die het nodig heeft,
Hier nog een afbeelding voor de duidelijkheid.Knipsel.PNG.
Wat ik bedoel is dat er meer geheugen van de videokaart zelf voor de videokaart is.
(sorry beschrijf het een beetje vaag ;s)

ik snap niet wat de blu ray speler hier mee te maken heeft?
wat probeer je te doen een film afspelen ofzo?

ik probeer een bluray film af te spelen (ik heb een bluray speler die wel gewoon dvd enz. afspeelt) maar er komt een storing dat de videokaart niet goed genoeg zou zijn ;s

driver geupdated, nog steeds een foutmelding.. Dat de videokaart niet goed genoeg zou zijn ;s

driver geupdated, nog steeds een foutmelding.. Dat de videokaart niet goed genoeg zou zijn ;s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan