Gedeelde afbeeldingen niet meer toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oedipoes

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2004
Hallo,

Als ik onder mijn gebruikersnaam een afbeelding in de map gedeelde afbeeldingen bewerk (roteren in zoombrowser, programma van canon) dan kan ik onder een andere gebruikersnaam deze afbeelding niet meer openen. Is hier iets aan te doen?

Misschien als je ook eens schrijft welke melding je krijgt wanneer je zo'n afbeelding wil openen..

Gaat niet is net wat te weinig info..:)

Ik krijg geen klein voorbeeldje in verkenner, alleen een standaardicoontje met een soort zeilbootje erin bij ondergaande zon. Als ik daar dan op klik dan krijg ik de mededeling "geen voorbeeld beschikbaar". In dit geval probeer ik de afbeelding te openen met windows viewer voor afbeeldingen en faxen. Als ik dezelfde directory bekijk in zoombrowser ex (programma van canon) dan zie ik wel een klein voorbeeld van dezelfde afbeelding maar als ik daar dan vervolgens op klik krijg ik de medeling "unable top open the image c:\documents and settings\all users\documenten\mijn afbeeldingen\fotoboek 2\117_1772.jpg the image format is invalid"

Het gaat dus om afbeeldingen die zijn bewerkt (geroteerd) in het programma zoombrowser ex van canon.

Ik heb al geprobeerd om de leesrechten van de map gedeelde documenten te veranderen (staat op read only) maar als ik dat probeer krijg ik een foutmelding bij alle bewerkte bestanden dat de "toegang is geweigerd" en vervolgens blijft de map read only.

Vreemd :)
.jpg the image format is invalid

Kijk eens als je dit bestand bewerkt met cannon of je daar een "opslaan als/save as" optie hebt.. En kies voor een formaat dat wel wordt geacepteerd door fax viewer(windows) en zo .JPEG .GIF of .BMP (.jpg zou die eigenlijk motten pakken:confused: )

"toegang is geweigerd"

Is waarschijnlijk omdat je in het andere account geen eigenaar bent van deze mappen/bestanden..

Deze dan maar eens doorlezen
http://support.microsoft.com/kb/308421/nl

Hoop dat je er wat mee kan:)

helaas, als ik op de map gedeelde afbeeldingen klik en eigenschappen kies, krijg ik geen tabblad beveiliging

Heb die link zelf ook even door gelezen:evil: Typisch weer iets voor Microsoft om dat niet erbij te zetten..
(had ik dus niet gezien, sorry:o

Het hele verhaal klopt daar wel, maar ze vertellen niet erbij dat:

XP pro, extra/mapopties/weergave. "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken(aanbevolen) moet uitvinken.
Dan veranderd de knop "Delen in Beveiliging" :rolleyes:

XP home, moet je naar veilige modus om de knop beveiliging te kunnen gebruiken...

Tja en wat die Canon met je afbeeldingen uitspookt weet ik ook niet, ken dat programma niet..
Voor roteren kan je ook Paint gebruiken of MS photo Editor.. Zelfs de faxviewer kan dat:)

He dank je wel, volgens mij is het probleem nu opgelost, wist het verschil tussen home en pro niet zo :o Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan