Gedeelde agenda Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChiaraFavaron

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Hoi,

Ik gebruik Outlook 2007 en heb enkele gedeelde agenda's. Telkens moet ik die opnieuw aanvinken als Outlook is afgesloten en opnieuw wordt opgestart. Is hiervoor ergens een instelling om dit blijvend te houden?

Bedankt, Chiara

het ligt eraan waarvoor u de agenda wilt gebruiken
anders kan u op de agenda gaan staan die u wilt pubiceren > rechtermuisknop > publiceren op internet > met windows live publiceren en de link naar iedereen sturen

Ik heb het over het gebruik van de agenda's in Outlook. Niet over publiceren op het internet en linken aan Live. :(

Chiara

Bedankt voor alle reacties! :thumb:

Chiara

Kennelijk heb je het probleem opgelost .....
Het zou wel aardig zijn om hier aan te geven HOE, want daar zijn we hier op deze site 'met z'n allen' voor: om wat te leren van elkaar ........

Nee, het probleem is niet opgelost, maar aangezien er geen reacties meer komen, heb ik de zaak maar als opgelost gezet.

Misschien ben ik wel te verwend met het Excel forum, waar je bijna op staande voet reacties ontvangt.

Ik wil het ook wel als niet opgelost zetten. Bij deze!

Chiara.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Outlook 2007 en heb enkele gedeelde agenda's.

Wat bedoel je hier precies mee. Zijn dat meerdere agenda's van jouzelf die je gedeeld hebt met anderen in een netwerk, of zijn het agenda's van anderen die jou hebben gemachtigd?

Telkens moet ik die opnieuw aanvinken als Outlook is afgesloten en opnieuw wordt opgestart.

Wat bedoel je hier precies mee ... is dat een netwerkinstelling, dat je ze kunt 'aanvinken'?

Zijn dat meerdere agenda's van jouzelf die je gedeeld hebt met anderen in een netwerk, of zijn het agenda's van anderen die jou hebben gemachtigd?

De computers zijn aangesloten op een netwerk. Enkele collega's hebben hun agenda met mij gedeeld en ik met hen. Ikzelf heb maar één agenda.

is dat een netwerkinstelling, dat je ze kunt 'aanvinken'?

Zolang Outlook geopend blijft, blijft ook een gedeelde agenda aangevinkt. De hele dag door. Echter, als Outlook wordt afgesloten en bijvoorbeeld de volgende dag weer wordt geopend, is de gedeelde agenda niet meer aangevinkt en moet dit opnieuw worden ingesteld. Dit is, denk ik, geen netwerkinstelling, maar iets van Outlook.

Chiara

Hoi,

Ben jij de enige met dat probleem, of hebben alle andere collega's met gedeelde agenda's dat ook!
Ik denk namelijk dat iedereen dat heeft .....

Ja, dat heeft iedereen. Zal wel iets zijn waarin Office niet heeft voorzien als ik de diverse resultaten op Google bekijk.

Hoi,

Nou .... 'niet voorzien', dat betwijfel ik.
Zowel jou agenda, als die waarvoor jij gemachtigd bent staan niet op jouw computer, maar op de exchange-server onder de account van de eigenaar.
Als automatisch ook de agenda's van anderen werden geladen, heb je voortdurend kans op foutmeldingen, die je dan elke keer weer moet herstellen (de beheerder in dit geval)
Want de rechten kunnen wijzigen en gebruikers kunnen verdwijnen etc. etc.
Dus alleen de agenda's waar jij toegangsrechten hebt zijn zichtbaar als je Outlook hebt gestart ... én ingelogged bent in het netwerk.
Dus een bepaalde logica zit er wel degelijk achter als je die agenda's apart moet activeren.

Oké, duidelijke verhaal. Ik zal de vraag als opgelost zetten, omdat het vinkje dus niet op standaard aangevinkt kan blijven vanwege deze redenen.

Bedankt voor je uitleg.

Chiara

Ok,

Waar ligt 'Sesto Calende' eigenlijk ... of is het een grap, net zoals 'Lago di Penis' (het Pikmeer in Friesland) of Quatre sur Mêr (Wijk aan Zee) .... :p

Nou nou,

Dan denk ik dat je 'ergens' tussen hier en Italië je gevoel voor humor kwijt bent geraakt.
Of nooit gekend natuurlijk en een Italiaans kort lontje .... wellicht?

Fijn je in elk geval geholpen te hebben en veel succes ..... !!!!!:rolleyes:

Sorry, zo was het ook niet bedoeld, maar even daarvoor kreeg ik een boze buurman over de vloer die me het bloed onder de nagels uithaalde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan