gedeelde agenda's outlook in access importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeppelin

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2013
Via outlook kan ik mijn eigen agenda exporteren naar access. Ik ben nu op zoek naar een methode om ook al mijn gedeelde agenda's van collega's (outlook) samen te exporteren naar access. Of deze vanuit access te importeren naar access. In access kan je nl de mogelijkheid aanklikken om gegevens van outlook te importeren. Wanneer ik dit probeer komt volgende foutmelding:'object of klasse ondersteunt de gebeurtenis niet'. Kan iemand mij hiermee helpen?

Zal (vermoedelijk) niet gaan lukken, want je kunt alleen je eigen agenda exporteren. En dat zal andersom ook het geval zijn: in Access kun je alleen bij je eigen agenda komen, en die importeren.

Ik heb e.e.a. nog gegoogled, maar ik kom niet verder dan een werkwijze waarop je de agenda's kopieert naar een lokale agenda (in Outlook). Dan kan het weer wel. Maar ik vermoed dat dat aan het doel voorbijschiet...

Als het al kan dan zul je in ieder geval op afstand moeten kunnen inloggen op de Outlook account van de shared agenda. En dat kan alleen als je de inloggegevens hebt van die Outlook gebruikers. Zelf zou ik daar niet zo snel aan beginnen, want je gooit je hele beveiliging (bijna) op straat. Bovendien is het niet te onderhouden; als een gebruiker verplicht is om elke 30 dagen zijn wachtwoord te veranderen zit je, als je de code niet bijwerkt, na 30 dagen met een niet-werkend systeem. En ik denk toch niet dat je gebruikers kunt vragen om jou elke keer hun wachtwoord te geven...

De eerste mogelijke oplossing is niet duidelijk voor mij.

De tweede mogelijke oplossing zou wel kunnen maar is inderdaad erg omslachtig. Omwille van Belgische wetgeving zijn wij verplicht om wekelijks de uurroosters van al onze medewerkers die deeltijds werken met een variabel uurrooster af te printen en op te hangen (enkel begin en einduur zijn belangrijk). Vermits zij deze uurroosters aanpassen in outlook zou ik deze info hieruit kunnen halen. Het gaat hier over een 35-tal werknemers. Als ik hun agenda wekelijks moet afprinten is dit heel wat papierverspilling. Vandaar mijn idee dit in access te importeren en enkel de nodige info eruit te halen onder de vorm van een compact rapport.
Iedereen heeft hier wel hetzelfde wachtwoord (outlook)en dit wordt niet veranderd dus ik kan in principe een profiel voor iedereen aanmaken. Maar zelfs dan zal ik voor iedere werknemer apart een export moeten doen naar access en dan ook nog wat knip en plakwerk hebben ... of toch niet?

Dat laatste is inderdaad de oplossing die je ook in Outlook zou kunnen toepassen. Daarbij zet je alle agenda's in een tabelweergave, zodat je de afspraken kunt selecteren en plakken in een extra agenda die je in je eigen profiel aanmaakt. Die kun je namelijk wèl exporteren. Maar het blijft knippen en plakken.

Ok, dan zal het inderdaad knip en plakwerk worden.

Thanks voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan