Gedeelde inbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnands

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Berichten
635
Beste helpmij'ers,

Ik zou graag willen weten of er voor Microsoft Outlook zoiets bestaat als een gedeelde inbox?
Ik heb hier namelijk een netwerkje, en ik weet dat je wel je agenda kunt delen in Microsoft Outlook, maar nou leek het me wel handig als dit ook met de inbox kon. Weet toevallig iemand of dit mogelijk is, en zo ja, hoe dan?
 
Als ik het goed begrijp wil jij dus op alle computers hetzelfde zien in de inbox?
 
Geplaatst door puppie
Als ik het goed begrijp wil jij dus op alle computers hetzelfde zien in de inbox?

Inderdaad. En dat ik niet op allebei de computers dezelfde mail hoef op te halen, of dat ik bepaalde mails op de ene computer heb, en andere mails op de andere.
 
Dat zou je alleen via webmail kunnen doen.
De mailprogramma's kunnen dat volgens mij niet aan.
Of je zou misschien iets met regels kunnen doen.
Al zou ik zo 1 2 3 niet weten hoe.
 
Nou ja...
Dan maar een andere oplossing verzinnen.
Bedankt voor je hulp!
 
Er is wel iets dat in de richting komt, waarbij je de hele persoonlijke map, incl PostvakIn van een andere compu zichtbaar maakt.
Klik met je rechter muisknop op je persoonlijke mappen, en selecteer bijna onderaan Outlook-gegevensbestand openen. Selecteer dan via netwerk de postbus die je wilt op een andere compu. Je moet wel tevoren op die andere computers even uitzoeken waar je die postbus kunt vinden. Ik heb hem gewoon ergens in mijn eigen documenten gezet en/of je moet bestandsdeling daarvoor instellen en het een handige naam geven. Je krijgt een waarschuwing over unicode, maar daar heb ik nooit een probleem mee ondervonden.
Voorwaarde om dit te doen is uiteraard wel dat de andere netwerkcomputer aanstaat.
Je bestanden kun je dan schuiven als in elke mappenlijst.

Met je adresboek is het helaas lastiger, liefst zou ik dat met elkaar synchroniseren, maar dat is me nog niet gelukt. Je kunt het wel kopieren, maar zoek dan vervolgens zelf maar de verschillen, da's niet heel handig.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan