gedeelde internetverbinding verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Hoi,

Mijn pc (XP) moest even binnen in de wnkel.
Toen ik hem terugkreeg stond daar een gedeelde internetverbinding bij (naast de LAn verbinding) Heb de LAn hersteld en kan nu wel op internet maar niet pingen naar de server (win 2000).

De server herkend mijn pc (ping) maar niet omgekeerd. Ik vermoed dat die gedeelde internetverbinding het probleem is.

Ik slaag er niet in om dit te verwijderen?
Iemand raad?

dank

Draait de firewall van windows nog op je LAN verbinding?

Je zegt dat je niet kan pingen naar de win2000 server maar deze de ping wel herkend maar andersom niet?

Met de win2000 (server) kan ik idd pingen naar de XP. Maar niet omgekeerd.

Firewall is ingeschakeld op de XP. Wat bedoel je op de LAN. Heb twee netwerkverbindingen staan. Een gedeelde internet en daaronder de LAN, die correct is ingesteld IP-adres, gateway naar de router.

Ik wil de server zien om de gedeelde map te verbinden. Het gaat om een klein netwerkje van twee pc's.

Resume:

Je hebt een XP machine met 2 netwerkkaarten. 1 voor je internet en 1 voor je netwerk. Je kaart voor het netwerk wordt middels een crosscable verbonden aan je win2000 machine. Je pingt vanaf de XP de win2000 machine en dat gaat fout maar omgekeerd gaat het goed.

Welke foutmelding krijg je?

Neen,

Ik heb een nieuwe XP pc met ingebouwde netwerkkaart. Ik wil een netwerk hebben naar data op win2000 (192.168.0.1) en internet via een router. Klassiek netwerkje.

Ik zie twee netwerkverbindingen in het configuratiescherm:
1. een gedeelde internetverbinding (uitgeschakeld)
2. LAN-verbinding, correct geïnstalleerd

Ik kan met de XP op internet via de gemaakte LAN verbinding (192.168.0.2), veronderstel ik gezien de andere uitgeschakeld is.
Met de XP kan ik niet pingen naar de server, 192.168.0.1.

Ik kan echter wel pingen van de server naar de XP, 192.168.0.5
Ik zie ook de XP in verkenner staan

Dus beide pc's zijn verbonden met de router (d-link)

Enige wat ik zo nog kan bedenken is je wizzard netwerkverbindingen opnieuw doorlopen.

Als je gedeelde inetverbinding uitgeschakeld staat moet die niet in de weg zitten

mss nog bij vermelden dat als ik in verkenner (vanuit de XP) kijk naar de pc's in het netwerk ik de foutmelding krijg ' ...is niet toegankelijk ...niet juiste machtigingen ... windows kan netwerkpad niet vinden ...doelcomputer niet aanwezig ...'

Zie dus ook de XP pc niet. Wel de werkgroepnaam van het netwerk.

Heb de wizard al verschillende malen doorlopen.
Weet iemand hoe je die gedeelde internetverbinding teniet doet?

Raar maar waar. Het is opgelost.

Heb eerst de wizard doorlopen en MsHome als netwerknaam laten staan en dan via Netwerk ID het juiste netwerk ingesteld. Ik zie nu in verkenner, netwerklocatie twee netwerken waaronder het juiste en MsHome.

Het juiste kan ik verder verkennen en netwerkverbindingen maken. En bij MsHome krijg ik nu de melding dat ik geen toegang heb??? Raar toch?

Ik blijf er voorlopig maar af.

Even een vraagje, is jouw modem/router toevallig een Alcatel Speedtouch?

Neen, een D-link die ook draadloos kan. Maar ik gebruik nu kabels daar de bijna naast elkaar staan.

gr
Krist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan