Gedeelde map is verdwenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Tot voor kort werkte ik met een US Robotics router waarop mijn pc en notebook aangesloten waren. Op de pc was een gedeelde map die ik op de notebook kon raadplegen. Het was ook mogelijk om te printen vanaf de notebook op de printer die met de pc verbonden was.
Onlangs heb ik een nieuwe Linksys router gekocht om mijn laptop via de draadloze netwerkkaart met het 'thuisnetwerkje' en het internet te verbinden en niet langer gebonden te zijn aan de lengte van de LAN-kabel.
De installatie van de router is gelukt. De pc is nog steeds met een kabel aan de router gekoppeld maar de notebook doet het draadloos en beveiligd. De verbinding met het internet lukt zonder probleem. Maar wat niet meer lukt is de gedeelde map op de pc aanspreken. Die map is op de laptop niet zichtbaar. Wanneer ik 'netwerklocaties' aanklik zie ik de gedeelde map niet meer staan, printen is ook niet meer mogelijk en wanneer ik 'zoeken naar computers in netwerkgroepen' probeer krijg ik een foutmelding 'THUIS niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbronnen ...'

Heeft er iemand een idee wat er verkeerd gelopen is ? Ik heb hier al door heel wat van de topics in deze groep gebladerd maar ik vind het probleem zoals zich dat bij mij voordoet niet terug.

Probeer dit eens

In Windows XP is een optie Gedeelde documenten ingebouwd. Ga naar start >uitvoeren en dan onderstaande:

* Regedit
* HKLM
* Software
* Microsoft
* Windows
* CurrentVersion
* Explorer
* MyComputer
* NameSpace
* DelegateFolder

op delegate folder klik je rechts en dan kies je voor nieuwe sleutel en daar vul je in :

{50931a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee} en start opnieuw op en kijk of t helpt...

Nog niet gelukt

Ik heb de zaken die hierboven opgesomd werden in het register aangepast op de laptop en opnieuw opgestart maar de gedeelde map is daarmee nog niet terug.
Er stonden wel al twee sleutels in de bewuste map.

Reeds geprobeerd

Met de wizard heb ik reeds geprobeerd.
Wanneer ik dan kijk naar de netwerklocaties krijg ik alleen maar de router te zien. Door te klikken op dit icoon kan ik inloggen op de router en kom ik in het configuratiescherm van de router.
Maar verder dan dat geraak ik niet.

Het is de Firewall die de toegang blocked.

Je moet de IP adressen van de PC en Notebook in "trusted" zones zetten

Suk6
Ton

Waar ?

Is dat in het configuratiemenu van de router dat zoiets moet gebeuren ?

Deze week heb ik nog een andere pc verbonden met het 'thuisnetwerk' maar dan wel via een UTP-netwerkkabel. Deze nieuwe pc kreeg na het draaien van de wizard onmiddellijk toegang tot de gedeelde map en de gedeelde printer.

Het probleem blijft zich alleen stellen voor de notebook die via wireless verbonden wordt met de router.

Je moet het instellen in de router, de ingebouwde firewall blocked je ip adres van het notebook

Sorry,

In het menu van de router vind ik dat niet terug. Kan je mij zeggen waar ik dat ongeveer kan vinden ?

Opgelost

't Is in orde !

Het probleem zat hem niet in de firewall van de draadloze router maar wel in de firewall van Norton Internet Security !

Ik had er helemaal niet meer aan gedacht dat Norton Internet Security op de notebook geïnstalleerd was. Dat draait mee op de achtergrond en eigenlijk merk je daar niet veel van. Daardoor vergeet je dat het er is.

Door de firewall van N.I.S. uit te schakelen, de notebook te herstarten en de netwerklocaties opnieuw te laten zoeken, verscheen plotseling alles wat ik al een hele tijd kwijt was : de gedeelde mappen en de gedeelde printer, de andere pc's in ons thuisnetwerk.

Eenmaal dat weer in orde heb ik de firewall weer aangezet en gemerkt dat de netwerklocaties zichtbaar bleven.

Toch bedankt voor de tips en de ideeën

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan