Gedeelde map niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb een nieuwe map gemaakt op mijn laptop (Vista) en die gedeeld, zonder wachtwoord. De laptop ziet deze map in het draadloze netwerk met mijn desktop en hij is ook toegankelijk. Mijn desktop (XP) echter ziet de map, maar hij is slechts toegankelijk als administrateur en met een wachtwoord. Wat ik ook probeer ik kom er niet in. Mijn dt kent maar één gebruiker zonder wachtwoordbeveiliging, mijn lt heeft meerdere gebruikers, waaronder ik als administrateur, met wachtwoord.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn en hoe dit op te lossen? Met de map Public op mijn lt, voorzover ik kan zien op dezelfde wijze geconfigureerd, is overigens niets aan de hand.

Inmiddels kan ik deze folder wèl zien, maar er nog niet naar schrijven. Ook hier vraagt XP weer om een gebruikersnaam en wachtwoord. Wat ik ook probeer het lukt me niet.
Kan iemand me aangeven welke gebruikersnaam en wachtwoord ik moet invoeren?
Verder probeer ik via de eigenschappen van de gedeelde folder de autorisaties aan te passen. Als ik Iedereen de toale contrôle geef krijg ik een foutmelding, dat dit in strijd is met andere autorisaties. Ik zou bij hier bij Beveiliging een gebruiker van mijn desktop willen toevoegen. Dat lukt me niet omdat ik hier alleen mijn notebook zie. Is dat dus onmogelijk?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan