gedeelde netwerkmap maken lukt niet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter mavri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mavri

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2001
Een vriend heeft me gevraagd of ik even een netwerkje wilde maken tussen zn comp. en laptop.
Via de eigenschappen van netwerkomgeving de bestandsdeling geinstalleerd op zijn computer geinstalleerd.
Hier had ie geen cd voor nodig, maar het statusbalkje voltooide wel helemaal en daarna netjes opnieuw opgestart.
Als ik dan rechtermuis knop op een map doe, staat delen er helemaal niet tussen.
Hoe krijg ik het zo dat ik een map kan delen ?

Op deze computer staat trouwens Win 98 tweede editie, en op de laptop staat Win XP. Beide computers zitten in dezelfde werkgroep.

Doe je dat netwerkje met een hub, switch of een crosslink kabel?
Win 98 kan geen ntfs aan dus er valt niets te delen, je kunt wel een mapping maken naar bv ze c of d-schijf.

srry dat had ik er idd even bij moeten zetten.
Verbinding met een cross kabel.
Wil op die 98 bak een map delen, zodat de xp laptop de map kan zien (en leeghalen) !
Dan maakt het toch niet uit of xp fat of ntfs geformatteerd is ?

Klopt, voor XP maakt het niet uit, maar zoals je al vertelde, staat delen er niet bij. Ik neem aan dat je die W98 pc bedoeld? Probeer eens van je xp pc via start uitvoeren een mapping te maken naar c$ van je W98 pc

Ja het gaat erom dat er op de 98 comp. een map wordt gedeeld.
mapping maken hoe ?

Geplaatst door poi

Win 98 kan geen ntfs aan dus er valt niets te delen, je kunt wel een mapping maken naar bv ze c of d-schijf.

Wil ik graag even rechtzetten. Lokaal gezien heb je gelijk maar over een netwerk maakt het geen verschil.

Haal de vinkjes even weg bij bestands en printerdeling en start opnieuw op en probeer het dan nogmaals

had ik al geprobeerd. maar zonder succes :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan