Gedeelde pc niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

loosoft1

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Berichten
9
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb op de PC boven (Windows 10) een aantal mappen gedeeld. Ik heb een nieuwe laptop gekocht en na de automatische installatie (ook Windows 10) waren de gedeelde mappen van de PC boven ook allemaal zichtbaar en toegankelijk op mijn laptop. Na een grote update van Windows zie ik de hele PC boven niet meer!!
Ik zie in Windows Media Player op de laptop wel de muziek die in de mediabibliotheken zitten op de PC boven. Kan die ook afspelen! Hier ziet de laptop de PC boven dus wel, maar in verkenner - netwerk is de PC boven niet te zien.
Ik heb al van alles geprobeerd wat hier de revue is gepasseerd, maar ik ben nu de wanhoop nabij.
Iemand suggesties of een oplossing hiervoor?
 
Laatst bewerkt:
Heb uw vraag even een eigen plekje gegeven zodat deze beter tot zijn recht komt :)
Succes met de vraag :thumb:
 
Na op allerlei forums gezocht te hebben, heb ik geen antwoord kunnen vinden op mijn probleem. Ik heb toen maar contact opgenomen met Microsoft via live chat. De technische helpdesk heeft toen mijn laptop overgenomen. Ik heb ze een aantal zaken zien wijzigen, maar dat ging héél erg snel. Ik kan dat hier dus helaas niet meer produceren.
Maar het eindresultaat mag er zijn: alles werkt weer als een zonnetje!
 
Te vroeg gejuicht.
Nadat alles werkte, kwam er weer een update (van built 10856.0 naar built 10856.711). Nu heb ik weer hetzelfde probleem!!
 
Hoi,
Controleer of er een systeemherstelpunt is van vóór de laatste update en probeer dat terug te zetten.
Gewoonlijk maakt Windows Update een systeemherstelpunt voordat de updates daadwerkelijk geïnstalleerd worden.
Schakel daarna (voorlopig althans) automatische updates uit totdat ze de (waarschijnlijke) bug hebben opgelost. Volg de berichten van anderen op het www die hetzelfde probleem hebben.
Ik heb je vraag de status "niet opgelost" gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer contact gehad met Microsoft. De oplossing was om de command prompt te openen (cmd) met administrator rechten en dan in te typen:
sc.exe config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/nsi
en vervolgens:
sc.exe config mrxsmb20 start= disabled

Na een herstart was alles weer in orde! Misschien hebben anderen hier iets aan. Mag weer op "Opgelost" worden gezet.
Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan