Gedeelde werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

opie57

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Berichten
7
Ik wil een gedeeld werkmap maken, zodat ik niet steeds alles moet kopiëren van de ene naar de andere pc, maar het lukt mij maar niet :evil:. Ik draai met beide pc's op XP SP2 en heb een draadloze netwerk verbinding. Kan iemand mij op weg helpen?
bij voorbaat dank,
opie
 
Wat heb je tot nu toe gedaan?

De enige écht goede oplossing is een harde schijf op je router, dus een externe harde schijf met een RJ45, ofwel netwerkaansluiting in plaats van, of naast een USB-aansluiting
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je tot nu toe gedaan?

De enige écht goede oplossing is een harde schijf op je router, dus een externe harde schijf met een RJ45, ofwel netwerkaansluiting in plaats van, of naast een USB-aansluiting

Het werkt ook wel gewoon als je insteld dat andere gebruikers de mappen kunnen veranderen , desnoods updaten. Dus, dan zou hij/zei eigenlijk gewoon een thuis-netwerk op moeten zetten (installatie cd van windows = nodig) met daarbij de map die geshared word. waardoor hij/zei op de andere computer de doc's kan zien En gebruiken.
 
Ik wil een gedeeld werkmap maken, zodat ik niet steeds alles moet kopiëren van de ene naar de andere pc, maar het lukt mij maar niet :evil:. Ik draai met beide pc's op XP SP2 en heb een draadloze netwerk verbinding. Kan iemand mij op weg helpen?
bij voorbaat dank,
opie


Als je de "Wizard Netwerk Instellen" uitvoert dan kan je de setup op een USB stick laten schrijven, en die stop je vervolgens in de overige PC's en dubbelklikt op het bestand op de stick.
Zojuist nog gedaan met een PC op XP en een notebook met Vista. 't Werkte nog direct ook! :love:
 
Ik wil een gedeeld werkmap maken, zodat ik niet steeds alles moet kopiëren van de ene naar de andere pc, maar het lukt mij maar niet :evil:. Ik draai met beide pc's op XP SP2 en heb een draadloze netwerk verbinding. Kan iemand mij op weg helpen?
bij voorbaat dank,
opie
Ik weet niet of ik zo goed antwoord op deze plaats, maar denk dat mijn vraag verkeerd gesteld is. Ik bedoel dus een werkmap op een laptop waar bestanden in staan en die gesynchroniseerd word als ik hem op de desktop aansluit.Denk dat ik het gevonden heb op http://support.microsoft.com/kb/307885/nl /een nieuwe werkmap maken,
1. Klik op Start en vervolgens op Deze computer.
2. Klik op de map waarin u de nieuwe werkmap wilt maken.
3. Klik in het menu Bestand op Nieuw en vervolgens op Werkmap. De nieuwe werkmap wordt gemaakt. Dubbelklik op de werkmap om deze te openen.

Als u een nieuwe werkmap op het bureaublad wilt maken, klik u met de rechtermuisknop op een leeg gebied van het bureaublad, klikt u op Nieuw en vervolgens op Werkmap.

Naar boven
Bestanden op twee computers synchroniseren met Werkmap
1. Opmerking In de volgende stappen wordt verondersteld dat uw desktopcomputer de primaire computer is en een draagbare computer de secundaire computer.

2. Sluit de draagbare computer aan op de desktopcomputer.

U kunt de verbinding tot stand brengen via een netwerk of een directe kabelverbinding.
3. Start Werkmap op de draagbare computer en sleep de gewenste bestanden of mappen van de desktopcomputer naar de werkmap.

Opmerking Voordat u mappen en bestanden van de desktopcomputer naar de werkmap kopieert, moeten de mappen waarin de bestanden zich bevinden worden gedeeld.
4. Start Werkmap en breng de gewenste wijzigingen aan in de bestanden.
5. Wanneer de bestanden gereed zijn, sluit u de draagbare computer weer aan op de desktopcomputer (als de verbinding was verbroken) en start u Werkmap op de draagbare computer.
6. Voer een van de volgende bewerkingen uit:
• Als u alle bestanden wilt bijwerken, klikt u op Alles bijwerken in het menu Werkmap.

-of-
• Als u slechts een beperkt aantal bestanden wilt bijwerken, selecteert u de gewenste bestanden en klikt u op Selectie bijwerken in het menu Werkmap.
7. Het dialoogvenster Bijwerken wordt weergegeven. Bevestig dat u de bestanden of mappen in het dialoogvenster wilt bijwerken en klik op Bijwerken.
De bestanden op de desktopcomputer worden bijgewerkt naar de gewijzigde versies in de werkmap op de draagbare computer.

Dit ga ik van de week proberen en als het opgelost is hoort u het voor mij, en ook evt vragen als het niet gelukt is, maar nu alvast bedankt voor de reacties,
Grts, opie PS, ik zie dat ik een junior lid ben, maar qua leeftijd echt een senior :D
 
Hoi Opie.....,

Ik ben zelf dan ook 'senior' (want 57) ;)
De mogelijkheid van een werkmap is zeker een optie, maar vraagt 'discipline'.
Want:
1. Als je zowel op de pc áls op de notebook hetzelfde bestand hebt bewerkt en weer opgeslagen, zonder eerst gesynchroniseerd te hebben, moet je een beslissing nemen over wélke versie je wilt synchroniseren. De bewerking van één van de twee ben je dan kwijt.

2. Het werkt eigenlijk alleen optimaal als je de volgende stappen consekwent in acht neemt:
- direct voordat je 'op stap' gaat met de notebook, synchroniseren.
- direct nadat je weer 'thuis' bent, opnieuw synchroniseren.

Eén en ander onder de voorwaarde: dat niet tegelijkertijd zowel op de laptop, áls op de pc (door een ander dus) bestanden zijn aangemaakt, gewijzigd of verwijderd. Want dan gaat het vaak mis ......

Feitelijk is de werkmapfunctie bestemd voor 'mobiele werkers' in een bedrijf.
 
Werkmap

Teun en al die andere leden die gereageerd hebben, ik denk dat ik het eindelijk voor elkaar heb. Ik heb een werkmap gemaakt op de laptop en één (gekopieerd) bestand er in gezet, er iets aan toegevoegd en gesynchroniseerd en het werkt. Ik zit over het algemeen alleen op die pc's dus hoef niet bang te zijn dat een ander het veranderd. Ga van de week wel kijken en oefenen of ik er met meer bestanden in kan werken. Das allemaal bedankt.
Gr, Ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan