gedeelte database kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
ik heb een grote database(acces 2003). Ik wil een gedeelte(102 regels) kopieren naar een nieuwe database. Het probleem alleen is dat wanneer ik een nieuwe database aanmaak(new--> datasheet view), de nieuwe databse te klein is en met copy/paste wordt dan maar een gedeelte geplaatst. Wat is nu de beste manier om de data volledig in een nieuwe tabel te krijgen??

Dat moet je nog een keer uitleggen.... Ik vermoed namelijk dat je geen nieuwe database maakt, maar een nieuwe tabel....
New--> Datasheet view
Je wilt dus vermoedelijk een nieuwe tabel maken, waarin je de 102 records wilt opslaan. Maar je methodiek is om een paar redenen niet handig: om te beginnen kun je records vanuit tabelA alleen naar tabelB kopieëren als de lay-out van de tabellen gelijk is. Dus als je 12 tekstvelden en 4 numerieke velden in tabelA hebt, dan moet je die in TabelB ook aanmaken. Verder is het aanmaken van een tabel in de Datasheet view erg beperkt, je kunt de veldeigenschappen namelijk niet of nauwelijks goed instellen; dat doe je in de Design view. Dus als je al een tabel maakt: altijd Design view gebruiken!
De laatste (en belangrijkste) reden om het anders te doen: je kunt de layout van een tabel heel simpel kopieëren naar een nieuwe tabel! Simpel: eerst kopieer je de oude tabel (rechtsklikken, Copy), vervolgens klik je met de rechtermuis in het tabelscherm, en kies je uit het snelmenu <Paste>, en dan de optie <Alleen structuur> (Structure only?). Dan heb je een exacte kopie van je tabel. En kun je de records simpel kopieëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan