gedeelte invoer in veld rapport niet afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste forummers,

Ik ben op zoek naar 2 oplossingen

- In een veld op een rapport wil ik dat alleen de eerste 7 posities van de ingevoerde waarde in de tabel worden afgedrukt.
- In een ander veld wil ik de eerste 8 posities van de ingevoerde waarde in de tabel niet afdrukken.


Hoe zou ik dit kunnen verwezenlijken?

Friend
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt en ik kan je bestand niet openen (is geen zip) dus ik kan er vanavond pas naar kijken. Maar als het om een tabelveld gaat waarvan je maar 7 of 8 tekens wilt zien, moet je een niet-gebonden tekstveld gebruiken waarin je met LEFT de 7 of 8 tekens ophaalt. Het tekstveld krijgt dan als Besturingselementbron een formule: =LEFT([Tabelveld];7). Of denk ik nu te simpel?
 
Michel,

Dank je voor je reactie :thumb:

Excuus als het niet helemaal helder is in de uitleg :eek:

Ik was met Left aan de slag gegaan. Maar dan blijft het veld leeg.

Wat ik wil verwezenlijken is dat in het rapport in het betreffende veld niet de hele ingevulde waarde/inhoud zichtbaar is maar slecht een deel.
(zie voorbeeld velden)

De bijlage was een rar file.

Hierbij in zip.

Wat ik wil kan misschien niet tenzij met een hulpveld?

Hoor weer graag van je.

Thanks

Friend

voorbeeld velden.jpgBekijk bijlage test-170125.zip
 
Het kan exact zoals ik het aangaf. Maar wellicht is er wat anders aan de hand, ik zal er vanavond naar kijken. Dan maakt het ook niet uit of het een rar is of een zip.
 
Je hebt in je voorbeeld een juiste uitkomst in het niet-afhankelijke tekstveld. Voor [Veld 2] doe je dan precies hetzelfde, maar dan met 8 karakters. De twee velden gooi je dan weg, want die heb je,neem ik aan, dan niet meer nodig.
 
Michel,

Duidelijk, ik kan dus dit inderdaad doen met behulp van niet afhankelijke tekstvelden.

En ja daarna heb ik de inhoud niet meer nodig.

Alleen zoek ik nog naar de juiste code voor de eerste 8 posities niet zichtbaar.

Jij zegt verander 7 in 8 maar ik wil in veld 2 de eerste 8 posities niet laten zien.

Graag hoor ik.

Thanks Friend
 
Ik had je vraag niet goed gelezen; ik dacht dat het om twee keer links ging met verschillende lengtes. Maar de tweede is dus de omgekeerde variant :). Dat kun je doen m.b.v. de functie RIGHT in combinatie met de functie LEN. Krijg je zoiets:
Code:
=Right([Veld1];Len([Veld1])-8)
 
Michel,

Heel hartelijk dank :thumb:

Dat doet wat het moet doen, we kunnen weer verder :)

Friend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan