gedeelte schijf kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

etekort

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2001
Misschien weet iemand hie dit zit. Ik heb vandaag een nieuwe harddisk van 160 GB (IBM) geïnstalleerd en bij installatie van XP de schijf verdeeld in drieën. Bij dat verdelen zag ik al dat ik maar 131 GB te verdelen had, maar ik dacht dat dat wel goed zou komen. Helaas, na installatie nog steeds 131 GB. De sticker op de schijf zegt ook 160 GB en volgens de hardware-id van de schijf is het een 160 GB schijf. Rara zou ik zeggen??? Wie helpt mij op weg. Alvast bedankt! :rolleyes:

Heb je SP1 geinstalleerd anders ziet windows je HD maar tot 130 GB.

Ga naar STart - Uitvoeren - compmgmt.msc

en daarna "Schijfbeheer"

staat daar een stukje "hidden"?

En met partition magix kun je het stukje ook zien wat weg is en ook weer terug halen.

Je houdt met 160gb niet hetzelfde over na installatie. Er gaat in ieder geval ook een klein deel aan 'administratie'verloren. Maar...30 gb verlies is wel te bont :D

Laten we eerst maar eens wachten tot dat antwoordt op de vragen geeft :)

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
Ga naar STart - Uitvoeren - compmgmt.msc

en daarna "Schijfbeheer"

staat daar een stukje "hidden"?

Dit was het hoor! Echt bedankt, had het spulletje al weer haast uitgebouwd om terug te gaan. Maar als ik het goed begrijp kan je, als je XP Pro, installeert dus geen schijven groter dan 130 GB installeren? Nou ga ik eens even proberen of ik dat stukkie schijf bij de derde partitie kan proppen. Nogmaals bedankt allemaal voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan