Hallo,
Heb een excel (2003) bestand met daarin een userform. Deze wordt opgeroepen met:
Waarbij de code van UserForm1 =
Nu werkt het allemaal prima, op de laatste sub AlleenGetallen na. Het If Not statement wordt niet goed uitgevoerd, genereert geen msgbox en retourneert ook geen nullstring. Nu deed deze het kortgeleden nog prima, echter nu niet meer. Kan nu bij wijze van spreken de hele troonrede in die textboxen jassen zonder dat Excel er iets van vindt. Kan me helaas niet heugen dat er met dit bestand een noemenswaardige verandering heeft plaatsgevonden in de tussentijd. Heb er alleen op een ander werkblad een lijst toegevoegd en die er later weer uitgehaald. :| (een kopie is in Excel 2000 geweest)
Origineel komt het laatste deel hiervandaan:
http://www.ozgrid.com/VBA/validate-numbers.htm
Notes:
- De sub wordt wel gerunned, want als ik in het If Not statement (of ergens anders) de boel half afbreek, wordt er wel een foutmelding gegenereerd dat er verkeerde dingen instaan. Dit zowel gelijk in het VBA venster, alsmede wanneer het nog dermate in orde is dat hij er pas tijdens het uitvoeren in de werkmap problemen mee krijgt.
- Het geheel importeren in een leeg Excel bestand en daar uitvoeren levert geen verbetering op. Hetzelfde geldt voor opnieuw opstarten. Of voor de userform code schrappen en na saven er weer in plakken.
- Het macrobeveiligingsniveau, of beveiliging op het blad lijkt geen effect te hebben.
- Heb al Me. door UserForm1. en andersom vervangen, maar dat heeft geen effect.
- Het origineel van ozgrid komt ook niet meer met een werkend If Not.
Kortom: Userform werkt, alles wordt herkend, echter wordt er een deel niet uitgevoerd.
Weet iemand waar dit aan ligt?
Thanks!
Heb een excel (2003) bestand met daarin een userform. Deze wordt opgeroepen met:
Code:
Private Sub Worksheet_activate()
Answer = MsgBox("Zijn de toleranties veranderd?", vbYesNo)
If Answer = vbNo Then Exit Sub
If Answer = vbYes Then UserForm1.Show
End Sub
Waarbij de code van UserForm1 =
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
UserForm1.Hide
End Sub
Private Sub CommandButton2_Click()
Range("M2:M10000") = Label7.Caption
Range("N2:N10000") = Label8.Caption
UserForm1.Hide
End Sub
Private Sub CommandButton3_Click()
Range("M2:M10000") = TextBox1.Text
End Sub
Private Sub CommandButton4_Click()
Range("N2:N10000") = TextBox2.Text
End Sub
Private Sub CommandButton5_Click()
Label7.Caption = Range("M2")
End Sub
Private Sub CommandButton6_Click()
Label8.Caption = Range("N2")
End Sub
Private Sub TextBox1_Change()
AlleenGetallen
End Sub
Private Sub TextBox2_Change()
AlleenGetallen
End Sub
Private Sub AlleenGetallen()
If TypeName(UserForm1.ActiveControl) = "TextBox" Then
With UserForm1.ActiveControl
[B] If Not IsNumeric(.Value) And .Value <> "-" And .Value <> vbNullString Then
MsgBox "Helaas alleen getallen toegestaan, anders is alles #WAARDE!"
.Value = vbNullString[/B]
End If
End With
End If
End Sub
Nu werkt het allemaal prima, op de laatste sub AlleenGetallen na. Het If Not statement wordt niet goed uitgevoerd, genereert geen msgbox en retourneert ook geen nullstring. Nu deed deze het kortgeleden nog prima, echter nu niet meer. Kan nu bij wijze van spreken de hele troonrede in die textboxen jassen zonder dat Excel er iets van vindt. Kan me helaas niet heugen dat er met dit bestand een noemenswaardige verandering heeft plaatsgevonden in de tussentijd. Heb er alleen op een ander werkblad een lijst toegevoegd en die er later weer uitgehaald. :| (een kopie is in Excel 2000 geweest)
Origineel komt het laatste deel hiervandaan:
http://www.ozgrid.com/VBA/validate-numbers.htm
Notes:
- De sub wordt wel gerunned, want als ik in het If Not statement (of ergens anders) de boel half afbreek, wordt er wel een foutmelding gegenereerd dat er verkeerde dingen instaan. Dit zowel gelijk in het VBA venster, alsmede wanneer het nog dermate in orde is dat hij er pas tijdens het uitvoeren in de werkmap problemen mee krijgt.
- Het geheel importeren in een leeg Excel bestand en daar uitvoeren levert geen verbetering op. Hetzelfde geldt voor opnieuw opstarten. Of voor de userform code schrappen en na saven er weer in plakken.
- Het macrobeveiligingsniveau, of beveiliging op het blad lijkt geen effect te hebben.
- Heb al Me. door UserForm1. en andersom vervangen, maar dat heeft geen effect.
- Het origineel van ozgrid komt ook niet meer met een werkend If Not.
Kortom: Userform werkt, alles wordt herkend, echter wordt er een deel niet uitgevoerd.
Weet iemand waar dit aan ligt?
Thanks!

Laatst bewerkt: