gedeelte van een foto linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karin2000

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2000
'Vroeger' gebruikte ik altijd een split programma om een bepaald gedeelte van een foto te linken, maar ik heb inmiddels een nieuwe computer, en kan het simpele programmaatje niet meer vinden. Ik heb een nieuwe splitter gedownload, maar op een of andere manier slaat dit programma mijn foto-gedeeltes en de html table niet bij elkaar op waardoor het niet werkt.

Weet iemand een simpele manier om maar een klein gedeelte van een foto te linken? Foto is bijgevoegd. Ik wil dat ieder stukje (woord) naar een andere pagina linkt, maar het schiet niet op.

Bedankt!

Bijlagen

• onstage.jpg
    onstage.jpg
    11,7 KB · Weergaven: 13
Splitsen van een plaatje is helemaal niet nodig, via hotspots kun je bepaalde delen van een plaatje als link gebruiken.

Een hotspot toevoegen kan ik de meeste HTML-bewerkingsprogramma's zoals Frontpage en Dreamweaver.

Hier vind je wat uitleg.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik gebruik frontpage express, en daar zit de optie volgens mij niet op? Dreamweaver heb ik niet, is er een misschien een (klein) shareware programmaatje waar het mee kan dat jij weet?

Ik had bij het zoeken in google idd al wat gevonden over hotspots.

het programma wat je zoekt heet een "image mapper".
Op download.com vindt je vast wel freeware progjes.
Ik heb zelf goede ervaringen met coffeecup image mapper (shareware).

t.

In Paintshop Pro zit die mogelijkheid ook.

Ik heb paint shop pro 7, ik heb image mapper gevonden in de help files, en ga het proberen - bedankt!

In Frontpage zit het wel, selecteer het plaatje, dan komt de tekenset (van frontpage, meestal onderin) te voorschijn, daar kun je de hotspots mee intekenen.

Weet je het zeker? Want als ik een plaatje selecteer krijg ik die tekenset niet te zien. Misschien ligt het aan mijn instellingen ofzo hoor, dat kan. Ik gebruik de express versie, weet niet of het uitmaakt?

Maar goed...het is inmiddels gelukt met paint shop pro, nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan