• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gedeelte van een tekst zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

NurseX

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hoi hoi,

Ik heb een telefoonlijst gemaakt in excel en nu wil ik hier graag een zoekfunctie bij hebben, waarbij je maar een gedeelte van de tekst hoef in te voeren en dat hij dan meerdere opties geeft. Degene die je wil hebben kun je daan aanklikken en dan moet het telefoonnummer er automatisch naast komen.
Ik kom er niet uit, kan iemand mij helpen?

Groet,

Josh Bekijk bijlage TelefoonlijstLEEG.xls

NurseX. Oke deze proberen. Open het document. Heb ik net gedaan (jou link)
Dan rechts boven zie je staan Zoeken. Klik daar op dan zie je een verrekijker en klik nogmaals op zoeken. Er opent zich een scherm. Ik typte daarin jeroen
Oke zover. Klik dan in dat geopende schermpje op Volgende zoeken.
Dan opent zich het document met alle gegevens over Jeroen enz enz.
Je kunt ook veel sneller gebruik toets CTRL=F indrukken. Hetzelfde schermpje opent zich. Type daarin weer jeroen.
Dat is voor zover de zoekfunctie die ik ken.
Toen zag ik dit. Is dit wat je bedoeld.

jeroen.PNG

Groet.

Laatst bewerkt:
Misschien een begin.

Type de beginletter van de naam die je zoekt in de validatielijst.
Alleen die namen komen in de validatielijst waarvan de letter in kolom P zit.

Bijlagen

Control F ken ik, maar dat is niet wat ik bedoel. De eerste letter van de namenlijst had ik middels verticaal zoeken in orde gemaakt. Maar als ik nu bijvoorbeeld alleen de voornaam ken van iemand, maar hij staat bij de telefoonlijst onder V, van verpleegkundig hoofd Gijs Akker. Dan zoek ik bij Gijs en daar staat het niet, want het staat bij de V. Ik wil dus een zoekfunctie (niet control F) binnnen de sheet die op specifieke gedeelte van een tekst zoekt.
Als ik naar deze belgisch site ga, zie ik dat het mogelijk is, maar krijg het niet voor elkaar? Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is....

Dat ziet er al wel mooi uit, maar dan zit ik nog met het probleem dat als de persoon een 2e naam of titel heeft, hij alleen maar zoekt op de eerst worden, hoe kan ik dit oplossen?

Hier een ander vbtje.
Qua layout is deze niet in jou vbtje aan te passen.
Maar de zoekfunctie werkt denk ik wel naar behoren.

Bijlagen

Die "algemeen filter zoeken" ziet er strak uit. Ik ga gewoon proberen om mijn data hier naartoe over te zetten. Hoop dat dit lukt, moet ik dan nog ergens op letten?

2 kleine aandachtspuntjes zijn:

- In de 'zipcode' kolom lijken 'getallen' te staan, maar is in werkelijkheid 'tekst'.
- Eventueel het bereik van het filter in de vba code aanpassen.

Hoi popipipo, ik heb mijn eigen telefoonlijst nu opnieuw gemaakt en hij ziet er nu superstrak uit, het zoeken werkt ook perfect. Er is alleen 1 groot probleem, ik kan hem niet beveiligigen. Ik heb ook in het orginele document gekeken maar ook deze geeft allerlei foutmeldingen als ik hem beveilig.
Wat is er mis?

Om goed te kunnen filteren moet de beveiliging er eraf gehaald zijn.

In dit vbtje zit er een beveiliging op (zonder pw)
Voor het zoeken(filter) wordt deze eraf gehaald en als als het klaar is er weer opgezet.
Dit alles natuurlijk via VBA

Bijlagen

Dit is perfect. Heb proberen te zoeken wat je nu anders heb gedaan in VBA, maar kom er niet uit. Hoe heb je dit nu ingesteld als ik vragen mag?
Ben in ieder geval erg blij dat het nu beveiligd is.

De regels met "ActiveSheet.Unprotect" en "ActiveSheet.Protect" waren disabeld.
Er staat dan een hangende komma voor.

Hangende komma's weggehaald en de regels werken dan weer.

Nicu voor NurseX

Het is prima gelukt en ben er blij mee, ik kan alleen niet meer inloggen met mijn NurseX account en de mail hiervan werkt niet meer (gawab :-( )
Maar deze vraag mag dus afgesloten worden.

Groet,

Josh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan