• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gedeelte van tekst in cellen niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdo1984

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
54
Hoi hoi,

Ik heb een Excel-bestand waar in een aantal cellen heel veel tekst staat. Tekstterugloop staat aan. Een gedeelte van deze tekst (de laatste paar regels) zijn niet zichtbaar. Ik zou graag willen dat deze automatisch zichtbaar worden.

Autoaanpassen van de rijhoogte werkt niet en ik werk niet met samengevoegde cellen. Ook wil ik niet met macro's werken.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Bedankt.
 
misschien, toch maar de standaard oproep, om een bestandje te plaatsen, ontdaan van gevoelige informatie.

met vriendelijke groeten,

Oeldere
 
Als je met 'heel veel' meer dan 1024 karakters bedoelt, dan heb je een probleem
 
@ Wim
Bedankt voor de aanvulling :thumb:
 
Beste pvdo1984 ;)

Je kan ook ALT en ENTER gebruiken om iets onder elkaar te zetten in dezelfde cel.

Groetjes Danny. :thumb:
 
De cellen bevatten inderdaad meer dan 1024 tekens.

Een document in Word is helaas geen optie, dus ga nu eens stoeien met tekstvakken.

Helaas kan ik het document niet hier neerzetten omdat juist in de cellen met de vele tekens de gevoelige informatie staat.

Hartelijk dank voor al jullie reacties!
 
Maar hier wel
 

Bijlagen

  • 1613 tekens.xls
    15 KB · Weergaven: 498
Beste Rob,

Dit is inderdaad wat ik bedoel, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Bedankt.

Gr. Lotte
 
hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Lotte,

Ik heb gewoon de tekst van een persbericht in Word gekopieerd en geplakt in de formulebalk. In de nieuwe bijlage zie je dat ik zelfs de dubbele tekst kwijt kan. De vraag is wat hierin de meerwaarde is van Excel.
Ook een tekstvak en een opmerking ingevoegd.
 

Bijlagen

  • 3223.xls
    33,5 KB · Weergaven: 236
Rijhoogte

Beste Rob,

Jouw oplossing heb ikzelf ook ontdekt maar het probleem blijft zich voordoen als je automatisch de rijhoogte laat bepalen. De rijhoogte wordt dan namelijk weer verkleind zodat een (groot) deel van de tekst verdwijnt. Daar heb ik nog geen oplossing voor. Jij wel?

Groeten,
Frank
 
Jouw oplossing heb ikzelf ook ontdekt maar het probleem blijft zich voordoen als je automatisch de rijhoogte laat bepalen.
Frank,

Snap je vraag niet. Ik ben de rijhoogte aan het spelen, maar er verwdwijnt geen letter. Alleen wat in beeld komt, vermindert. Blijft de vraag wat je met zulke lappen tekst in Excel wilt.
 
Rob,

Je vraag is heel terecht, "Wat doe je met lappen tekst in Excel?". Maar goed, in deze spreadsheet is dat nu eenmaal het geval.
Overigens verdwijnt de tekst niet uit de cel maar wel uit het zicht. De bepaalde rij is op een hoogte ingesteld zodat alle tekst zichtbaar is. Wanneer nu op de rijscheidingslijn wordt dubbelgeklikt wordt de rijhoogte weer verkleind zodat een deel van de tekst niet meer zichtbaar is. Volgens mij gebeurt dat ook met het voorbeeld-spreadsheet dat jij hebt geplaatst.

Groeten,
Frank
 
Frank,

Klopt en ik zie geen oplossing daarvoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan