• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gedeelte werkblad beveiligen

• Onderwerp starter Onderwerp starter nanjo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nanjo

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Enige tijd gelden heb ik als eens een vraag gepost om validatievelden tegen overschrijving te beschermen (cut paste etc.) Ik heb dit uiteindelijk opgelost door kopieren, knippen, plakken en de werkbalken uit te schakelen zodat men alleen nog maar handmatig gegevens kon invoeren.

Nu wil men echter gedeeltelijk wel gegevens kunnen plakken in het bestand. Ik heb nog geen manier gevonden om kopieeren, knippen en plakken gedeeltelijk uit te zetten in een aantal kolommen. Wat ik nu dus zou willen is dat men in kolom A tot en met G wel mag plakken, maar in kolom H tot en met Z niet. Nu dacht ik dat dit te realiseren was door bij opening van het bestand in te stellen dat H tot en met Z door niemand te bewerken zou zijn (bladbeveiliging + bewerken bereiken door gebruikers). Op het moment dat men kolom H tot en met Z zou willen invullen dan zou ik dit dmv een knop zo instellen dat H - Z wordt vrijgegeven en dat kopieeren, knippen, plakken en de werkbalken worden uitgeschakeld.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik kan met de bladbeveiliging H-Z wel blokkeren voor invoer, maar het lijkt er op dat ook dit met knippen en plakken te omzeilen is.

Heeft iemand een suggestie om tot de volgende stappen te komen?
1) gebruiker opent bestand en kan in kolom A:G gegeven plakken
2) gebruiker klikt op een knop, waarna de werkbalken verdwijnen en kopieren, knippen plakken wordt uitgeschakeld. Ergo hij kan alleen nog handmatig invoeren in gevalideerde cellen.

Het gaat me er alleen maar om hoe ik de beveiliging moet instellen. De code om de rest te regelen kom ik wel uit. Mocht iemand een list weten om kopieeren, knippen en plakken uit te zetten voor kolom H:Z terwijl men wel in kolom A:G kan plakken dan hou ik me aanbevolen.

Wie weet raad?

Nanjo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan