Ik heb in een Richtextbox eea opgesteld qua tekst en opmaak. Denk aan BOLD en underline.
Nu wens ik dat te printen met printpage. Zie een opgeschoonde routine hieronder!!
Ik vrees dat mijn opmaak ongedaan wordt in de Dim FontLarge ed, maar zonder die regels krijg ik het niet aan het werk.
Het gaat erom dat de tekst + opmaak uit de Richtextbox ook daadwerkelijk geprint wordt.
Alvast super bedankt!!
Nu wens ik dat te printen met printpage. Zie een opgeschoonde routine hieronder!!
Ik vrees dat mijn opmaak ongedaan wordt in de Dim FontLarge ed, maar zonder die regels krijg ik het niet aan het werk.
Het gaat erom dat de tekst + opmaak uit de Richtextbox ook daadwerkelijk geprint wordt.
Alvast super bedankt!!
Code:
Private Sub Printdocument_Printpage(ByVal sender As Object, ByVal e As PrintPageEventArgs) Handles PrintDocument.PrintPage
Dim Header As String
Dim Body As String
Dim Footer As String
Header = "***********************************************************" & vbCrLf
Header &= " ABZ GRAVEER-LIJST" & vbCrLf
Header &= "" & vbCrLf
Header &= "" & vbCrLf
Header &= "***********************************************************" & vbCrLf
Header &= vbCrLf
Body = RichTextBoxAscii.Text & vbCrLf
Body &= vbCrLf
Footer = "**********************************************************************************************************" & vbCrLf
Footer &= "Bron: " & SaveSource & vbCrLf
Footer &= "Versie: " & VersionNumber & vbCrLf
Footer &= "WvB: Peter Schoenmakers" & vbCrLf
Footer &= "Afgedrukt op: " & Format(Now, ) & vbCrLf
Footer &= "**********************************************************************************************************" & vbCrLf
Dim FontLarge As New Font("Arial", 20)
Dim FontStandard As New Font("Arial", 15)
Dim FontSmall As New Font("Arial", 10)
'logo
e.Graphics.DrawImage(My.Resources.ABZ_logo, 100, 140)
'e.Graphics.DrawImage(My.Resources.ABZ_logo, 275, 175)
'header
e.Graphics.DrawString(Header, FontLarge, Brushes.Black, 100, 100)
'body
e.Graphics.DrawString(Body, FontStandard, Brushes.Black, 100, 275)
'footer
e.Graphics.DrawString(Footer, FontSmall, Brushes.Black, 100, 1000)
FontSmall = Nothing
FontLarge = Nothing
End Sub
Laatst bewerkt: