• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gedeeltelijke inhoud cel verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMatrix

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Hallo,

Ik heb in mijn overzicht een lijst met bedrijfsnamen, inclusief hun afkorting tussen haakjes. Hier staat dus bijvoorbeeld 'Bedrijf A (BA)'. Nu wil ik graag het '(BA)'-gedeelte verwijderen, hetgeen natuurlijk handmatig kan. Is er echter een makkelijke methode om dit sneller te doen? Een lijst van 500 bedrijven handmatig corrigeren kost namelijk wat tijd.

Alvast bedankt!

Beste JMatrix,

Heb je al eens Ctrl+H (bewerken > Zoeken en vervangen) gebruikt en dan (*) ingetikt? Vervang dit door niet.

Lukt prima, mits je niet meer dan één keer (?????) in een cel hebt staan.

Groeten,
Richard

Zoals al aangegeven heb ik een hele lijst met bedrijfsnamen, elk in een eigen unieke cel. Het idee is dus als volgt: "Bedrijf A (BA)", "Bedrijf Q (BQ)", "Bedrijf ABC (BABC)". Ik wil dus alle (...) verwijderen, in iedere cel, voor elk bedrijf.

Dat lukt toch prima met 'Zoeken en vervangen'???
Of snap ik je verkeerd.

Richard

Ik heb het even geprobeerd buiten mijn daadwerkelijke sheet om en daar werkt je methode ook. Echter, in mijn eigenlijke overzicht (opgebouwd door het ophalen van externe gegevens, via web) werkt het niet; denk dat dit komt door de Query die ik nog erin heb zitten.

Beste,

Waar leg je dan een verbinding mee? Als je verbinding legt met externe gegevens die in een tekstbestand staan, dan lukt het wel.

Groeten,
Richard

Ik haal externe gegevens op vanaf een website. Er zijn dus Query's actief naar een bepaalde website.

Code:
LEFT(A1;(FIND("(";A1;1)-2))
Zet deze formule in een andere cel
Ervan uitgaand dat de naam van het bedrijf in Cel A1 staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan