Ik dacht het word nu wel eens tijd om een ander om expertise te vragen.. Ben al 3 dagen en nachten met bijna geen slaap aan het klooien en kom er niet uit! Afgelopen donderdag liep mijn computer vast ik dacht kijk er later wel weer na, toen ik terug kwam had ik een zwart scherm met de melding hard disk failure.. De computer wilde later wel weer opstarten maar na het invoeren van me wachtwoord bleef hij de hele tijd hangen. Die avond/nacht met een andere jongen naar gekeken en geen resultaat. Behalve dat we uitgevonden hadden dat het de harde schijf was waar windows op ge�nstalleerd staat. Volgende ochtend heb ik gelijk een nieuwe harde schijf gehaald van ook 500GB en windows 7 opnieuw ge�nstalleerd dat ging voorderest allemaal weer goed en geen problemen met andere harde schijven. Nu heb ik die oude harde schijf in een behuizing gedaan omdat er nog wat files op staan die ik echt nog nodig hebt voordat ik hem terug stuur naar de fabrikant, schijf was nog geen 4 maanden oud! Maar goed ik krijg dus met geen mogelijkheid er iets van af. Heb al diverse data recovery software gebruikt maar niets werkt. File Scavenger vind wel de files die ik nodig hebt maar het gaat heel langzaam en ik moet wachten totdat ie op 100% staat eerder onderbreken kan denk niet.. hij is nu al zo'n 24 uur bezig en staat pas op 20%.. natuurlijk eerst geprobeerd om handmatig de files eraf te halen maar dat werkte niet alle mappen zijn vrij snel toegankelijk behalve die waar ik al me bestandjes van nodig hebt onder T:Users\Erwin zodra ik daarop klik krijg ik een melding dat ik momenteel geen toegang hebt en als ik dan klik op doorgaan blijft ie hangen. Ben hem nu ook aan het scannen met WINASO data recovery maar dat schiet ook niet op 7%. Stellar Phoenix Data Recovery maar onderbroken omdat het een eeuwigheid duurde.. anyone ideas?!? more then welcome begint beetje frustrerend te worden hebt harde schijven vol met foto's die ge-edit moeten worden en op deze manier kan ik ook niet echt verder.. Thanx alvast!!