• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gedeelten van een naam samenvoegen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

excel001

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Ik ik heb een aatal tabbelen en ik beperke me tot drie. A1, B1 en C1.
In B1 staat een naam. Bv Janssen-Molen en in C1 staan de voornamen bv. Pieter Albert Jan. Ik wil nu in A1 de gedeelte van de achternaam en de eerste voornaam samenvoegen. Is dat mogelijk en zo ja hoe kan ik dat doen.

Bv:
A1 B1 C1 D1
Achternaam: Voornaam(en) Geb.datum
------------------------------------------------------------------
Molen,pieter Jansen-Molen Pieter Albert Jan 1-9-1900

In A1 wil ik dus tweede achternaam en de eerstevoornaam samengevoegd.

grt.

Met TEKST.SAMENVOEGEN?

Edit: Dus het moet worden: Piet Jansen Molen?

Laatst bewerkt:
bedankt voor snelle reactie. Deze oplossing wist. Ik ben opzoek naar een formule die een geddelte van de naam zoek of liever gezegd namen splitsen en samenvoegen.

Het zou zo kunnen maar wat als iemand geen dubbele achternaam heeft?

Code:
=DEEL(B1;VIND.SPEC("-";B1;1)+1;LENGTE(B1))&", "&LINKS(C1;VIND.SPEC(" ";C1)-1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

excel001,
in mijn bijlage heb ik verzuimd om de formule die in A3 staat naar boven en naar beneden te kopiëren. Doe dat nog even zelf. De formule in A3 is nl. bruikbaar voor zowel een enkele als meerdere voornamen en die in A1 en A2 (nog) niet. Zoals je ziet ben ik ervan uitgegaan dat je in kolom A de voornaam vooraan wil. Mocht dat anders zijn, dan is dat eenvoudig aan te passen.

Bedankt allemaal.
Ik heb het verhaal verkeerd uitgelegd. Ik heb een formule gevonden die doet wat ik wil, maar ik kan deze niet toepassen op Andere cellen. Het gaat om deze formule
=MIDDEN(A1;1;4)
Hoe kan ik teede cel er achter palkken. dan bedoel ik (b1,1,4)

grt.

Met de & kan je 2 formules in 1 cel zetten.
Zie bijvoorbeeld mijn eerdere reactie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan