system_Paul
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 21 apr 2004
HELP!
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb 2 databases (tabellen) in access en nu het volgende, in allebei de tabellen staan contactgegevens. Nu wil ik weten welke er dubbel zijn. Op zich peanuts maar het probleem ist volgende:
Ik wil selecteren op voorletters en naam, alleen zijn worden niet alle dubbelen geselecteerd omdat de voorletters soms niet helemaal kloppen:
tabel 1 tabel 2
naam | voorletters naam | voorletters
Pietsen | P. Pietsen | H.P.
Jansen | J. Jansen | J.J.
de Vries | K.L. de Vries | K.
van Alphen | P.A.M. van Alphen | A.
Klaassen | J. Klaassen | J.
etc. etc.
Bovenstaande moet ie dus meetellen als dubbelen, het idee van mij was om met LIKE dit te proberen, ik dacht namelijk dat hij met like zoekt of dat gedeelte in de andere kolom aanwezig was. Tot op heden nog niet gelukt, erg lastig probleem al zeg ik hetzelf.
Hulde voor de gene die hier antwoord op weet!
Alvast bedankt!:thumb:
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb 2 databases (tabellen) in access en nu het volgende, in allebei de tabellen staan contactgegevens. Nu wil ik weten welke er dubbel zijn. Op zich peanuts maar het probleem ist volgende:
Ik wil selecteren op voorletters en naam, alleen zijn worden niet alle dubbelen geselecteerd omdat de voorletters soms niet helemaal kloppen:
tabel 1 tabel 2
naam | voorletters naam | voorletters
Pietsen | P. Pietsen | H.P.
Jansen | J. Jansen | J.J.
de Vries | K.L. de Vries | K.
van Alphen | P.A.M. van Alphen | A.
Klaassen | J. Klaassen | J.
etc. etc.
Bovenstaande moet ie dus meetellen als dubbelen, het idee van mij was om met LIKE dit te proberen, ik dacht namelijk dat hij met like zoekt of dat gedeelte in de andere kolom aanwezig was. Tot op heden nog niet gelukt, erg lastig probleem al zeg ik hetzelf.
Hulde voor de gene die hier antwoord op weet!
Alvast bedankt!:thumb: