Gedoe met Windows Live Mail en Skydrive + een extra vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richh

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Berichten
109
Mijn probleem met WLM is alsvolgt:

- Alle gegevens (alleen e-mail adressen) van mijn huisgenoten worden opgeslagen, en raad eens: behalve die van mij. Zodra ik IE8 afsluit of opnieuw opstart zijn mijn gegevens weg. Vóór de update naar 2011 (wat verplicht werd gesteld) was dit niet het geval. Het zelfde geldt voor Windows Live Messenger.
- De invoegtoepassing in Word 2007 van Skydrive doet raar: vroeger kon je je in Word nog aanmelden, maar dezelfde knop reageert nu niet meer: er gebeurd simpelweg niets
- Mijn laatste vraag wat betreft WLM gaat om de ''E-mail lezen'' opdracht. Vóór de update van 2011 kon ik gelijk naar www.hotmail.com gaan, als ik op dit envelopje klikte. Nu wordt een soort van outlook geopend: dit wil ik niet! Ik wil gewoon net als vroeger naar hotmail.com worden geleid als ik erop klik.

Extra vragen:
- Wat is het verschil tussen Windows Update en Microsoft update.
Eerste zit standaard in Windows, tweede zie http://update.microsoft.com/microso...://update.microsoft.com/microsoftupdate&ln=nl. Is het echt nodig om laatst genoemde te downloaden?
- Ik gebruik Defraggler van Piriform. Als ik mijn harde schijf annalyseer is er bijvoorbeeld 10,6GB dat gedefragmenteerd moet worden. Na het defragmenteren blijft er nog 5,6GB over en dit is vrijwel altijd het geval. Er hoort 0,0GB te staan? Is dit programma niet goed, of is er iets mis met mijn laptop?

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen.
 
windows update is voor windows en de daarvoor nodige drivers update terwijl microsoft update voor alle gebruikte software van microsoft is voorbeeld microsoft office
 
Dus het is handig als ik die download? Maar Windows Update brengt ook updates uit voor Office en dergelijke....

Heb je misschien ook ideeen over de rest van mijn problemen?
 
@Richh

Als ik het zo lees, haal je twee zaken drastisch door elkaar, namelijk MSN c.q je webbrowser Internet Explorer en WLM.
Windows Live Mail (inderdaad inmiddels versie 2011) is de vervanger van het vroegere Outlook Express. Het is een lokaal e-mailprogramma dat op je computer wordt geïnstalleerd en waarbinnen je je mailaccounts onderbrengt. Zo ook Hotmail, dus onder WLM wordt je mail van Hotmail lokaal afgehandeld. Je gaat dus niet 'online', maar komt inderdaad in 'een soort van Outlook' terecht.
Start je Hotmail echter vanuit een webbrowser, zoals IE, dan kom je uiteraard wél online op Hotmail terecht.
Verder schrijf je dat 'als je IE opnieuw opstart' je mailadressen niet bewaard zijn gebleven' .... nee, dat klopt, want in IE wordt geen mail afgehandeld, laat staan dat daar mailadressen van contactpersonen worden bewaard.
Kortom: het lijkt me dat je je eigen Babylonië aan het creëeren bent ..... ;)
 
Laatst bewerkt:
@Richh

Als ik het zo lees, haal je twee zaken drastisch door elkaar, namelijk MSN c.q je webbrowser Internet Explorer en WLM.
Windows Live Mail (inderdaad inmiddels versie 2011) is de vervanger van het vroegere Outlook Express. Het is een lokaal e-mailprogramma dat op je computer wordt geïnstalleerd en waarbinnen je je mailaccounts onderbrengt. Zo ook Hotmail, dus onder WLM wordt je mail van Hotmail lokaal afgehandeld. Je gaat dus niet 'online', maar komt inderdaad in 'een soort van Outlook' terecht.
Start je Hotmail echter vanuit een webbrowser, zoals IE, dan kom je uiteraard wél online op Hotmail terecht.
Verder schrijf je dat 'als je IE opnieuw opstart' je mailadressen niet bewaard zijn gebleven' .... nee, dat klopt, want in IE wordt geen mail afgehandeld, laat staan dat daar mailadressen van contactpersonen worden bewaard.
Kortom: het lijkt me dat je je eigen Babylonië aan het creëeren bent ..... ;)

Ok, dan ga ik verder met de informatie hierboven:
- WLV=Outlook, dit is dan mijn fout, maar ik bedoel dus eigenlijk hotmail.
- als mijn huisgenoten naar hotmail.com staan, verschijnen er aan de rechter kant drie hokjes met hun e-mail adres. Ik moet daar dus steeds mijn e-mail invullen, terwijl zij alleen het wachtwoord in moeten vullen.
- ''E-mail lezen (het envolopje in IE)'' werd ''vroeger'' geleid naar hotmail.com, nu naar WLV en dat is heel vervelend
- De invoegingstoepassing met skydrive in Word, is na de update ook raar gaan doen...

EDIT: Inmiddels heb ik Windows Mail verwijderd, want dat is niet het programma wat ik handig vind. Het ''E-mail lezen'' knop werkt nu niet meer....:S
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan