Gedonder met adresboeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannekemolenaar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Sinds kort gebruik ik Outlook als mailprogramma.
Het programma kan gebruik maken van onafhankelijke contactpersonen en dat wil ik graag.
Links onderaan kunnen de contactpersonen geactiveerd worden. Er staan er een heleboel in.
Maar als ik een emailadres wil selecteren in het postvak in, dan krijg ik een melding dat er geen contactpersonen zijn in Outlook :shocked: :shocked: :shocked:
Ik dacht het alsvolgt op te lossen door de contactpersonen uit Windows te exporteren naar Outlook. Misschien dat het dan wel werkt. Ik moet echter kiezen uit
.ics, vCalendar, vCard, .vcf :eek:
Welke keuze moet ik maken?
Kerstgroet van janneke

Hoi,

Om je verder te kunnen helpen: wat bedoel je precies met 'Linksonderaan kunnen de Contactpersonen geactiveerd worden'? Gaat het dan om de map Contactpersonen in Outlook?
En: met welke Windows- en Outlook (MsOffice) versie werk je? Dit om de stappen van conversie of im- en exporteren uit de doeken te kunnen doen.
De door jou genoemde formaten .ics, vCalendar, vCard, .vcf gaan steeds om een enkel record van een contactpersoon dus ik kan het mishebben, maar denk dat dat niet gaat werken.

Hoi Tee,

met linksonderaan bedoel ik linksonder in Outlook. Daar staan vier tabs: email, contactpersonen, agenda en taken.
Ik werk met Office 2007 in Windows 7.

En ik ben er nog niet uit.
Groet,

Hoi,

Klik eens met de rechtermuisknop op de map Contactpersonen en kies in het snelmenu op 'Eigenschappen'
Nu het tabbladje 'Adresboek van Outlook' en kijk of er een vinkje staat bij 'Deze map weergeven als Outlook-adresboek'

Als ik met de rechtermuisknop op het tabblad klik krijg ik geen 'eigenschappen'.
Als ik met de rechtermuisknop klik op de map Contactpersonen in Mijn Documenten wel,
maar die heeft weer geen tabblad Adresboek van Outlook.

Weet je, ik denk dat het gewoon niet mogelijk is. Ik ben alle mogelijkheden inmiddels wel twee keer nagefietst. En ik geef niet gauw iets op, maar ik denk echt dat het niet kan.
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van Windows Live Mail. Ook hier vind ik geen uitwisseling tussen contactpersonen met Outlook.

Hoi,

Je haalt een paar dingen door elkaar.
De contactpersonen van Windows Live Mail en die van Outlook staan in heel andere bestanden.
Op miijn eerste vraag antwoordde je dat je 'linksonder' klikte in Outlook.
Daar staat ook een pictogram waarmee je aan de linkerkant een mappenlijst kunt weergeven.
Vervolgens klik je in die mappenlijst (in Outlook dus) met de rechtermuisknop op de map Contactpersonen.
Dan krijg je wél een snelmenu.

PrtScrn.jpg

Laatst bewerkt:
Aha :o gevonden. En het ziet er precies hetzelfde uit als de geopende schermprint.
Het staat dus aangevinkt.
Ik raakte volledig in de war bij het openen van een nieuwe email. Vervolgens klik ik op Aan en opent er een venster (zie mijn schermprint).
Rechts staan de twee adresboeken. Contactpersonen en Outlook Adresboek.
Daardoor raakte ik in de war.
Het lijkt me dat het nu wel goed moet zijn, maar ik raakte dus in de war door de term 'Outlook adresboek'.

Bijlagen

• Clip_6.jpg
    Clip_6.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 41
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan